RÅKNA-CITY

Midsommar är här

Ännu en högtid med en massa förväntningar och hopp om en bra dag... inte min grej!
Vaknade tidigt idag... vovvar skulle utfodras och ut och kissa och jag tog min morgonpromenad. Härligt väder!
Tänkte grundmålat klart friggeboden men regnet hängde i luften så det blev ingenting med det.
Frukost framför tv:n då grabbarna som vanligt sover många timmar längre än jag... boring!
Tog pick och pack och drog till en grushåla så grabben kunde köra lite på sin 4-hjuling. Jäklar vad det går säger jag bara. Man får banne mig inte ha dåligt hjärta när man tittar på. Vovvarna och jag tog en promenad där och hittade en liten pöl så Knodden kunde simma och Kulan doppa tassarna. Härligt för dom!
Nu har vi käkat sill och nypotatis och en paj som fru Carlsson dagen till ära knådat ihop. Var precis Bobbe kunde slita sig från friggebodsbyggandet. Tydligen är det sååå kuuul för han tillbringar all ledig tid inne i den förbaskade lådan. Ska bli otroligt skönt när det är klart så vi kan börja göra lite tillsammans igen. Hade varit skojigt att åka lite båge eller hitta på något annat skojigt. Nu sitter jag med datorn i knät, grabben är på sitt rum och Bobbe i boden... ja glad midsommar på er allihopa. Hoppas ni har skojigare än jag!
 
 
Öl till sillen såklart!
 
 
Plockade mig en väldigt ynklig midsommarbukett.
 
 
Paj med hallon och blåbär från sista hösten i Råkna och svenska jordgubbar från i år hihihi. Mycket gott!
 
 
Nypotatis inköpta i babbebutiken i kvarteret :-)
Frågade om han hade kattmat då Toffzans mat håller på att ta slut. Han tittade väldigt oförstående på mig och frågade varför jag matar den *GARV*
 
 
Grabben äter inte sill så han fick burkskinka med smält smör. Går tydligen lika bra det...
 
 
Mina favvisar!
 
 
Bobbes favvis!
 
 
Såhär ser Bobbe ut på midsommar,,, fin va?!!!
 
 
"VAAAA.... hade dom ingen kattmat????? Då är det väääldigt synd om dig matte!!!!!"
 
 
Kulan sover räv och väntar på att jag ska lämna köket så han kan diska tallrikarna i vasken åt mig.
 
 
KULAN!!!
 
 
Jordgubbar är ett måste på sommaren. Gott som attans!
 
 
Slängde ut en bild på mina ljuslyktor som jag hade på altanen men som jag nu tagit in istället. Ska köpa svarta till altanen istället som jag hade tänkt från början.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: