RÅKNA-CITY

Ärenden

Idag åkte Martin och jag in till Halmstad arena för att kolla på utställningen om Titanic. Martin var väl gränsålder (13 år) för att tycka det var skojigt. Dom som släpat dit småbarn hade nog trubbel. Var mycket historia och berättelser om människor som omkom, gamla brev och historia om fartyget som inte intresserar mindre kids. Vi gillade det. Tog 80 minuter och man gick med lurar på huvudet och fick allt berättat för sig.
 
 
Dom tar ett foto på en när man ska stiga in på utställningen som man kunde köpa för 50 kr vid utgången. Här är sonen och jag på G in i Titanic.
 
Sen åkte vi ut till Eurostop och handlade mat och sen fräste vi bort till polisen för att kolla om jag kunde få ordna mitt första svenska pass. Tyvärr hade inte mina uppgifter blivit registrerade på Skattemyndigheten så det blev nobben. Nåja vi har ingen planerad resa inbokad så är ingen brådska.
Fixade nya Ölandstok till häcken. Bofast lovade att betala några nya då vissa har dött. Ska plantera dom imorgon om jag bara får grävhjälp. Är ju bara rötter i landen här.
 
Hämtade ut lite av Bobbes allergimedecin på Apoteket. Herregud 1600 kr!!!!! Han börjar verkligen bli dyr i drift :-(
 
Badat badkar ikväll och använt mina spaprodukter jag fick när jag fyllde år. Skulle ta ett glas vin och mysa länge men fyllde så sabla varmt vatten att jag blev illamående och fick ge upp.
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: