RÅKNA-CITY

Känner mig trasig

Nu sitter Bobbe och jag på Kullagatan ensamma. Martin är hos Emma och Johan och Knodden ligger i Slöinge och kämpar för sitt liv.
Knodden har akut Hepatit vilket betyder att levern har en infektion och är utslagen. Nu får han starka mediciner för att levern ska kunna återhämta sig. Gör den inte det och hans levervärden är bättre framåt måndag eller tisdag får han nog somna in.
Precis så här jag inte vill att ett hundliv ska sluta. Sista dagarna på ett djursjukhus med oro, smärta och människor han inte känner. Orkar inte ens tänka på vad han funderar på just nu.
Försöker hålla mig samman men det går upp och ner. Kan inte fatta varför jag ska bli drabbad på detta viset. Gör allt och lite till för mina djur och ändå så är det en evig följetång med veterinärsbesök och elände. Tycker inte jag förtjänat detta.
Lååånga dagar blir det. Får hoppas dom har positiva nyheter imorgon på förmiddagen när dom ringer för att rapportera. Känns ju inte som om denna julen blir av alls om Knodden ligger och har det tufft i Slöinge. Har ju julklapp till honom och allt....
Har lyckats ta ledigt från jobbet nästan alla dagar vilket känns helt underbart. Vet inte om jag klarar av någonting praktiskt alls. Är lite bräcklig.
Tack till alla som skickat hälsningar,,, betyder så ofantligt mycket när man är ledsen. Får verkligen hoppas att Knodden får komma hem och leva några fina år hos oss och att det inte ska sluta såhär. Saknar min dysterkvist något så vansinnigt mycket och vet inte hur jag ska klara mig utan honom också nu när Kulan försvann för bara en månad sen och den sista katten bara någon månad innan dess.
 
KRYA PÅ DIG KNODDEN OCH KOM SNART HEM IGEN.....
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Dessa djur.... Hemskt när dom inte mår bra!! Kämpa på Knodden!!
Kram från Malin