RÅKNA-CITY

Kräftor

Igår var syrran och Micke här med sina barn och käkade kräftor. Yammi yammi!!!!
 
 
Tack för att ni kom... kul kväll!
 
 
Idag åkte grabbarna till Anderstorp för att kolla på driftingbilar... vad det nu är för något?!!! Själv sitter jag och kollar fb och förundras över hur vissa åsikter inte får diskuteras för då är man rasist. Om en utländsk kille tex snodde min cykel.... får jag inte säga det då för att beskriva personen i fråga??? Är ju inget illa ment utan mer en beskrivning av hur personen såg ut, som en rödhårig eller en som var kortväxt. Blir ett himla liv så fort man bara andas något som har med en utländsk person att göra. Jag har personligen ingenting emot invandrare och känner många och morsar på många då jag bor i ett bostadsområde där det inte bara är svenne-bananer som bor. Nu är det dock så att det finns ett gäng på cirka 25 killar i ungdomsåren som spökar runt och förstör på Örnaskolan, kastar äpplen, snor cyklar och håller oordning och detta är inte okej. På fb började en massa folk tjoa om att man minsann inte bara ska sitta bakom sina skärmar och gnälla utan verkligen göra något och till dessa kan jag bara säga att vi i detta området gör så gott vi kan. Vi polisanmäler, vi går bort till skolan och kollar på kvällar och helger och hjälper varandra att hålla koll på våra saker men vi räcker liksom inte till. Vet inte vad mer vi kan göra?! Klart vi blir förbannade på dessa utländska grabbar men inte på alla invandrare i hela Sverige för det. Folk vill så gärna snabbt sätta en stämpel på en så fort man nämner ordet utlänning.... men jag vet vad jag är och det är inte rasist! PUNKT!
Hoppas detta lugnar ner sig nu när skolorna börjar igen och barnens alla aktiviteter drar igång så dom har annat att göra på kvällarna.
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: