RÅKNA-CITY

Julpynt

I år blir det inget julpynt i Råkna, inga julgardiner, gran, lussebullar eller nåt som är juligt. Kommer bojkotta rubbet förutom julklapparna. Skönt att ha ett år i livet som är bortkopplat från all julhetts. Man kan liksom stå jämte när alla andra ilar runt i hysteri och bara titta på och göra nåt kul på den tiden istället.
Inte så skojigt att julpynta ett hus som man ska sälja och lägga ner en massa arbete på mys när det är rätt kalt och tomt i lyan nu. Stör inte mig ett smack och jag misstänker att mina pojkar skiter i vilket. Huvudsaken är att vi firar julen tillsammans och att det blir mysstämning med mat och godis så är vi nöjda.
 
Var föresten inom Röda korset i Hylte idag igen med x-antal kartonger. Dom hade inte öppnat när jag kom men jag började ändå lasta ut ur bilen och ställa det utanför då det bara var några minuter kvar innan portarna öppnades och döm om min förvåning när en massa folk började rycka i grejorna innan vi ens kom in. Jag lät dom hållas, vill ju bli av med sakerna hahahaha men såg så sabla kul ut när alla villa ta grejor innan dom kom in i affären eftersom dom var gratis på trottoaren :-)
Tack snälla ni på Röda korset för att ni finns. Ni gör nåt riktigt bra och man blir alltid trevligt bemött där.
 
Någon som är sugen på mina dynor till utemöblerna???
 
 
Har 6 st och skulle vilja ha 25 kr/st. Rena och fina. Inköpta på Lantmännen.
 
 
Har även detta mc-stället i källaren i liten damstl. Någon som vill ge en 100-lapp för den?
 
 
Barnställ för en 100-ing...??
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Visst är det bra att ens "gamla" grejer kommer till nytta nån annanstans :-)