RÅKNA-CITY

Internet

Säga vad man vill om internet och hur unga människor använder det men ibland är det bra.
Min 12-åring kommer ner och berättar om en blogg han läst om ett livsöde en kille haft. Berättelsen tar evigheter och man märker att sonen tagit åt sig över att alla inte har det så bra som hans uppväxt varit.
Visst internet är både bra och dåligt men jag har inget negativt att säga annat än att det kan stjäla tid av barnen men man kan ju alltid ha datatid. Vi har det och det fungerar skitbra! Sen kan dom ju alltid komma över information som man inte vill dom ska komma åt men man kan ändå inte skydda sina barn för allt. Underlätta genom att ha datan i ett rum alla vistas i är en väg att gå och att köra bra kommunikation om vad som är okej och vad som är tabu. Alla barn är ju olika men jag litar på min son,,, än så länge...
Tack för att internet finns!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: