RÅKNA-CITY

Klippa Klippa Klippa

Sara var snäll och hjälpte mig rasta hundarna imorse och sen fanns hon till hands när jag kom på den briljanta idén att jag skulle duscha dom. Skulle önska jag kunde ta tebax den idén eftersom den gjorde att jag hade jobb hela dagen.
Har fönat och borstat och klippt och klippt och klippt toviga hundar precis hela långa dagen och min stackars rygg är totalt slut nu. Åkte till Ekenäs och lånade en trimmer men den kom jag inte ens in i pojkarnas pälsar med så det var att ta till kökssaxen igen.
Knodden som var så fint trimmad av fru Kjellgren i Hylte ser nu ut som något en gräsklippare kört över.... och då överdriver jag inte. Kulan är inte långt efter.... Grrr!
Nåja huvudsaken är att dom är friska och inte har en massa knutor överallt.
Ska fortsätta imorgon tänkte jag för nu ska ALL onödig päls bort... PUNKT! Tar saxen och bara kapar. Dom får behålla lite hår på huvudet men sen ska resten av skiten bort.
 
VARNING till alla som har en Leonberger som ska kastreras.... fundera på om det absolut är nödvändigt för deras pälsar kan bli en mardröm att sköta efteråt.
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: