RÅKNA-CITY

Hjärnskakning

Fick hämta sonen från skolan idag eftersom han fått en innebandyboll på ögonbrynet och slagit i bakhuvudet i ett element. Mådde dåligt och hade antagligen fått en liten hjärnskakning. Varit slö hela eftermiddagen och haft huvudvärk.
Är ingen stirrig morsa när det kommer till sånt men googlade på symptomen så var inte så bekymmrad men vid niotiden på kvällen så tänkte jag att det kanske vore bäst att ringa sjukvårdsupplysningen för att ta reda på om dom tyckte han skulle gå till skolan imorgon eller inte. Tantan som jag pratade med tyckte jag tog alldeles för lätt på saken och rekommenderade oss att åka in med honom till akuten i Halmstad. För att inte verka som en usel morsa så slet jag upp sonen från den sköna sängen och slet på mig bh:n igen och fräste iväg till stora staden. Himla kul klockan tio på kvällen när det är mörkt ute och regnar. Jag som i vanliga fall svär rätt bra när jag kör bil svor ÄNNU mera ikväll kan jag säga. Vattenpölar och tröga bilister överallt ju :-/
Väl framme fick jag leta efter parkering i tio minuter eftersom min sabla bil inte passar någonstans efter mitt norska ögonmått. (Aldrig ett bra tecken när alla parkeringarna framför akutintaget är upptagna,,, suckar i massor...)
Väl inne ser jag att båda väntrummen är fulla av människor men då Martin är under 18 bast passerar han kön som en virvelvind till tanten med bruten käke, yngligen med hög feber och gubben i rullstols stora förtret. Säger bara... om blickar kunde döda. Vi hann alltså inte sätta oss ner innan vi blev visade in i ett undersöningsrum. WOW!!!!
Tre minuter senare virvlar vi lika galant ut igen efter att sköterskan undrat varför i hela fridens namn vi åkte sex mil en väg för att få reda på något vi redan visste.... typ ta en värktablett och vila. Tog alltså längre tid att hitta en parkering än att vara inne på sjukhuset.
Nåja nu har jag varit en duktig mamma och kollat min stackars sons skalle och nu ska vi sova som grisar imorgon då han får vara hemma pga att han inte kom i säng i tid... Grrrr!!!!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: