RÅKNA-CITY

Dag 2 i Malmö

Första natten på hotell var VARM.... SKITVARM. Hotellet hade då ingen luftkonditionering på inatt så vi var som stekta grönsaker när vi skulle sova. Huuuuu!!!!
Blev ingen hotellfrukost heller men 7-eleven duger fint.
 
 
Idag skulle vi på inspelningen av "Sommarlov" som sänds på Barnkanalen.
 
 
Himla coolt att få se hur det går till bakom inspelningen av ett program och se hur mycket arbete och folk det krävs.
 
Vi åkte buss dit.... och jag säger bara tredje gången gilt hahahaha! Första bussen trodde chauffören att vi skulle hamna fel om vi tog den bussen, nästa chaufför talade om att vi inte kunde betala med kreditkorten utan måste in och köpa biljett på terminalen meeen så på tredje försöket hade vi alla rätt.
 
Sedan fick vi följa med Evelynn till hennes jobb som sminkör på SVT.
 
 
Ascoolt!!!!
Kidsen fick prova peruker...
 
 
 
 
Efter det blev det lunch på kinaresturang.
 
 
 
Nu har vi hunnit med att shoppa lite. Martin hittade tröja och solbrillor och ett par coola hängslen.
 
Den andra familjen Carlsson yrar fortfarande runt i affärer medan Martin och jag slappar på rummet en stund. Vi hade lite lite problem med att hitta hotellet utan Maddes ledning men tillslut så.... puh! Inte kul att komma bort i Malmö för oss bonnläppar.
 
Hade ju med en flaska vin som jag hade tänkt att öppna men såååklart hade jag ingen korkskruv. Eftersom Martin inte tyckte att det var passande att en 12-åring åker ner till reseptionen och frågar efter en sådan mackapär så blev det jag som fick göra det. Ner var det inga som helst problem men upp till rummet igen blev en aning trixigare om man säger så. Har besökt vartenda våningsplan på det här jäkla hotellet nu... ut in ut in i hissar men kom väl rätt efter en sisådär fyra försök. Hur svårt kan det vara liksom??? JO SKITSVÅRT! En man som upptäckte mitt hissåkande med en korkskruv i högsta hugg ville hjälpa mig men jag tackade artigt nej eftersom jag bara hade ett våningsplan kvar att testa vid det laget. Han lovade dock att om han mötte mig om en halvtimme igen skulle han ta tag i min belägenhet. Herregud varför händer allt sånt mig??
 
Nu har jag tagit ett glas vin så nu vågar jag mig absolut INTE ut från rummet utan ledsagare vid min sida :-)
 
Ha en jättefin dag!!!!
 
PS: Tack till Evelynn som guidade oss på SVT idag. Du är en kanontjej!!!! DS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Låter som ni haft ett par härliga dagar =)