RÅKNA-CITY

Fattig

Var sådan full rulle att jag inte hann handla mat i helgen så på söndagskvällen när jag tittade över frukostförådet slog det mig att allt nästan var slut. Fanns nån dl mjölk kvar, sex mackor, ostbit med hårda kanter, en muffins osv till tre personer.... hahahaha! Såg för ynkligt ut så jag fick helt enkelt be familjen att ransonera maten nu på morgonen så att alla skulle få någon. Hittade dock ägg och ett paket pacon i någon vrå så tillslut tror jag dock alla blev någorlunda mätta i alla fall.
Det värsta var att det plötsligt slog mig att det finns familjer som måste hålla på såhär varenda morgon, lunch och middag. Ransonera och fundera på hur det ska räcka till för att dom inte har pengar. Hemsk tanke!!!
Nåja min familj ska få hem en matleverans idag då jag ska åka och handla efter jobbet idag. Imorgon ska alla få en stadig frukost igen!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: