RÅKNA-CITY

Åsikter

Folk har åsikter om allt hittan och dittan och när man som jag tex börjat löpträna en del,,, inte mycket men mer än jag gjorde innan så är det alltid folk som ska tycka en massa om det. Ibland handlar det om avundsjuka och ibland för att inte människor fattar grejen.
Joggar faktiskt inte ofantligt mycket,,, kanske max  en och en halv till två mil i veckan. Som denna veckan har det blivit nästan 6 km igår och knappt fyra idag och imorgon funderar jag på en långtur på ca 8 km beroende på vad det blir för väder... är det mycket? Nä jag tycker inte det!
Folk har även åsikter om vad man äter,,, som i mitt fall försöker jag hoppa över pasta, ris och potatis. INTE för att jag inte gillar det snarare tvärt om,,, för att jag vill gå ner i vikt och kolhydrater gör mig pluffsig, trött och lat. Andra får gärna äta det men jag känner inget behov av det förutom denna veckan när jag har pastavecka hahahaha!
Ska man gå ner i vikt MÅSTE man kanske offra nåt och jag anser att det jag offrar ger mig 10.000-fallt tebax. Mår så bra när jag känner mig lätt i magen och inte tung och proppmätt och efter en skön löparrunda som ger mig ofantlig energi efteråt.
Har några kg kvar innan jag är supernöjd men dom tar jag som som kommer då jag redan klarat mycket mer än jag trodde från början. Tar det ett år så är det skit samma! Kommer dock fortsätta jogga och skippa kolhydraterna i den mån det går och jag känner för det så det får folk bara acceptera precis som jag accepterar hur dom lever.
Finns dom som aldrig kan säga nåt snällt när man har gått ner i vikt utan bara ska säga dumma saker vilket jag tycker är hemskt taskigt. Ser jag att någon blivit smalare eller har nåt snyggt på sig så säger jag det medans vissa inte kan göra en annan människa glad genom att ge en komplimang. Kanske blir en tävling att vissa inte kan se att andra kör ett race som dom egentligen velat klara av?? Sen är det ju inte så att man förväntar sig att folk man inte känner ska rusa fram och ge en beröm hihihi men det finns andra i ens närhet som inte ordat ett knysst fast dom uppenbarligen måste sett hur man slitigt. Ibland har man till och med funderat på om det ens syns att man kämpat bort 12 kg eftersom ingen säger nåt.
Har som tur var en man som strör komplimanger runt sig till sin fru. Fast han ser ju mig bara en stund på helgen om han har tur så han ser ju klart förändringen mer än andra jag möter oftare :-)
Fick en kommentar när jag var ute och joggade igår genom en bilruta... "Jag tycker du är skitduktig"som värmde gott där jag flåsade fram.

Jag kommer i alla fall fortsätta leva så som jag anser att jag mår bra av vad folk än tycker och tänker. Vet ju också att det finns många i min närhet som tycker det jag kirrat sen i augusti förra året är bra.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna
skriven :

Tycker att du är hur duktig som helst och dessutom skitsnygg! Fortsätt hålla på med det som får dig att må bra!

2 Syster yster
skriven :

Du är min idol sis!!

3 maria
skriven :

Det finns alltid dom som ska tycka å tänka en massa! Bara du e nöjd med dig själv det e det som räknas!!! Kramisar...