RÅKNA-CITY

Valpbesiktning bland annat

Steg upp i ottan för att hälsa på Endless Edens valpar en sista gång innan några av dom levereras i slutet på veckan. Lite sorgligt att tänka på att jag kanske aldrig ska få träffa dom igen,,, men får bara bita ihop. Är ju såhär det är med valpar tyvärr. Man får bara inte fästa sig för mycket vid dom eftersom dom måste få egna hem. Vetrenären sa nåt bra idag,,, att det är bra att dom får åka till sina hem så dom kan få mer uppmärksamhet hos sina nya ägare... meeen det va lite sorgligt ändå att åka ifrån dom idag.
Hjälpte Annette på valpbesiktningen idag. Herrejisses vilket beundransvärt arbete hon gjort i åtta veckor med dessa små liv... jag hade fullt upp med att hålla reda på alla men hon var hur cool som helst. Inte dåligt att jobba heltid, ha familj att ta hand om med allt vad det innebär och en massa hundar och ändå överleva ;-) Jag tycker du är en kanonduktig kennelmamma Annette och det vet jag att många många fler tycker!!!!!!!!

Här kommer deras vikter:
Blå: 11,6 kg
Ljusblå: 11,6 kg
Sverige: 11,2 kg
Grön: 12,4 kg
Norge: 10,2 kg
Jippi: 10,4 kg

Herregud sicka klumpar dom är. Ser ut som små vildsvin allihopa!

Körde innom en secondhandaffär på väg hem och hittade bland annat en ny handväska och gardintyg. Det ena tyget sydde jag ett drapperi att ha över dörren in till garderoben i hallen.



Duger finfint med draperi istället för dörr tycker jag.



Min nya väska. Aningen för liten men men...



Första gången vi provsatt dom nya dynorna till trädgårdsmöblerna.



Gillade det nya tyget på dynorna men är rädd att dom inte kommer se så vita och fräscha ut så värst länge i Råkna-City :-( Nåja nu har jag i alla fall en bild på dom när dom är nya som jag kan titta på när dom har fläckar och är grådaskiga!



Vill passa på att önska alla en glad midsommar!!!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Maria
skriven :

Vad fint det har blivit i hallen!!