RÅKNA-CITY

Spiral

Alla ni som inte vill läsa om kvinnobekymmer ska sluta läsa nu!!!!
Ringde nämligen mödravården idag då jag började ana att min stackars spiral suttit länge nog. Visade sig att jag haft den i ett år längre än vad man ska så det blev inbokat ett byte av den. Nämnde att mina stackars tuttisar inte mått så bra i det sista (typ tre veckor) då det ömmat från armhålorna och ner i dom och vipps bokade hon av bytet av min hormonspiral och tyckte jag skulle boka tid för mammografi istället. Snabba vändningar minsann. Fick en skrapa för att jag inte gått på mina mammografier... öhhh vilka undrade jag. Som 35-åring blir man inte kallad till sådana vilket måste ändras. Tycker att man redan som 30 år ska få börja åka på mammografi. Tror det hade lugnat folk plus att man kunnat upptäcka saker hos kvinnor tidigare. Är ju inte bara äldre som får bröstcancer.
Vi har bröstcancer i släkten så jag är väldigt noga med att kolla mina bröst och imorgon ska jag ringa till Halmstad och få tid för min första mammografi.
Man känner en klump i magen och blir lite svettig!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pamela Abrahamsson
skriven :

Äh, inget fel på dina tuttisar. Samma visa varje gång min p-spruta börjar gå ur kroppen. Minns inte ens att det gjorde så ont i puberteten=))) Men man glömmer väl fort...som tur är.

Svar: Misstänker också det är min spiral som är för gammal. Ska byta den snarast!
Ellen