RÅKNA-CITY

Lördagskväll

Nu sitter jag och vaktar grillen medan Bobbe slår gräs. Blir så fint när det långa gräset är borta. Lukten av grillkol och nyslaget gräs är inte lätt att bräcka med nåt annat.
Passar på att blogga lite i brist på annat att göra...



Denna lilla blomgrupp köpte jag på Ica idag. Är Gro och spira som har tillverkat lite arrangemang som dom säljer på Ica vilket jag tycker är kanon om man ska bort en helg eller så och vill ha något med sig.
Bra med Ica är att dom börjat sälja lite smink också. Står strategiskt vid kassan så när man står där och köar är det lätt hänt att man shoppar lite smink i brist på annat att göra ;-)



Oj så dålig bilden blev men tanken var i alla fall att visa mitt nagellack... hahahaha värsta tonåringsfasonerna ju... Nåja detta är min favoritfärg just nu i lack.... tror den kallas matt brun/röd eller nåt i den stilen. Skulle vilja ha någon lila/grå färg och grått eller kanske svart.



Då Kulan är sååå väldresserad så bad jag honom se riktigt ledsen ut när jag fotade honom och såååklart lydde han. Sanningen och säga så ser han alltid ledsen ut när man håller nåt i händerna. Han tror alltid det är fästingmedel eller nåt man ska trycka i hans öron eller mun. Knasiga hund!




Lyxigt för Kulan nu när storebror inte är hemma då grinden ut till resten av trädgården är öppen när vi grillar så han kan gå som han vill. Han verkar tycka det är helt okej och går runt som om han äger stället.
Han har inte visat några ledsamheter för att Knodden är borta vilket jag tycker är jätteskönt. Var ju samma sak när vi avlivade Ozzy och Knodden var stencool med det. Inte så jag inte tror dom saknar men det går inte till överdrivenhet i alla fall. Hade varit skitjobbigt om han gick runt och letade efter Knodden nu eller bara låg och var ledsen.

Ska komma ihåg att tacka alla som varit snälla och lämnat en kommentar på bloggen eller FB när det varit tufft med Knodden. Betyder så vansinnigt mycket att veta att folk bryr sig och inte tycker man är konstig för att man är ledsen över en sjuk hund. Kram tebax till er!

Nu ska jag koppla av i den mån det går med att glas rödtjut och hoppas på att morgondagen innebär en resa till Helsingborg för att hämta Knodden. Blir en kanonbra födelsedagspresent!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: