RÅKNA-CITY

28/6-2012

Idag vaknade jag av att det knackade på dörren... ingen superhit att vakna på det viset. Öppnar och där står en stackars elektiker och stirrar på min pyjamas i flanell. SUCK för en sådan start på dagen! Nåja skönt att han kom så jag kan säga att hallen om några timmar faktiskt är klar på riktigt!
Avklarat en del telefonsamtal som hängt över mig och sen stack jag och Ida iväg till Torup för att spatsera en vända. Härligt väder och en runda på ca 9 km,,, nu mår man bra som tusan. Kram till Ida som är en toppentjej... hoppas du får en underbar semester!
Nu har jag jagat ut sonen på en liten cykelrunda. Vilkoret för att han ska få peta på sin dator på sommarlovet är att han gör nåt motionsaktigt per dag. Behöver inte vara så långt eller jobbigt bara han kommer ut en sväng på nåt. Idag skulle han ta en cykeltur på 4 km. Har satt igång RunKeeper på hans telefon så jag kan se att han inte gömmer sig i en buske och sen kommer hem och säger att han cyklat fast han inte har. Hehehhehe slug jag är va! Heja nu på honom på FB ni som har han som vän så han känner sig duktig.
Solen lyser idag och jag har till och med satt ut dynorna till trädgårdsmöblerna. Om solen fortsätter att vara framme ska jag kanske dra på mig bikinin och rensa lite ogräs. Förena nytta med nöje liksom.
Idag kommer maken hem och sen påbörjar han sin semester. Lika surt vartenda år då jag nästan alltid jobbar helgen också innan min egen semester börjar. Härligt ska det bli i alla fall. Först har vi två veckor sen jobbar vi två och därefter har vi tre veckors semester till.
Imorgon är det dags för mig att åka och fixa frissan i Smålandsstenar. Ska permanenta skallen igen efter stor beslutsångest fram och tebax. Efter det blir det begravning i Färgaryd för Bobbe´s farmor och sen på kvällen kommer Marius och Mona. Känner att dagen imorgon innebär både glädje och sorg!
Ha en skön dag allihopa!
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: