RÅKNA-CITY

Katterna dansar på bordet

Tidig uppstigning idag då det var dags att bege sig mot Blå Stjärnan i Borås där vovvarna skulle kastreras. Ni kanske undrar varför jag åker ända dit men det är en mycket enkel anledning... personalen är helt enkelt underbar där. Inga sura miner, snäsiga tonfall eller människor som inte förstår sig på mesiga gråtmilda mattar som jag själv.
Var fruktansvärt jobbigt att lämna dom precis som jag hade förberett mig på. Tårarna sprutade när dom vandrade iväg med mina nervösa pojkar. Ingen bra känsla alls att inte ha med dom i bilen hem.
När jag svängde in på gården ser jag den mest hundrädda katten i hushållet sitta i fönstert på bottenvåningen, vilket betyder hundområde och filosofera över livet. Misstänker att han kände på sig att det är hundfritt här idag.
Nu har jag lagat mat, tänt i pannan och ska bara slappa resten av dagen fram tills jag ska hämta Kulan och Knodden igen. Misstänker här lär bli full rulle sen några dagar.
Huuu så konstigt det känns att inte ha pojkarna hemma. Tror det är första gången på flera år som jag är hemma och inte hundarna. Inget att föredra. Kommer på mig själv att stänga grindar och så precis som jag alltid gör fast det egentligen inte behövs idag.
Ska hämta dom i Borås 17:15 igen och Martin följer med mig så jag slipper köra hela vägen ensam igen. Han ska hålla koll på dom på vägen hem och min förhoppning är att dom sover hela vägen.
Vägde pojkarna idag också och Kulan väger 63 kg och Knodden 56 kg.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: