RÅKNA-CITY

Sol är så skönt

Idag skiner solen ute och det är verkligen en jättevacker vinterdag. Ska snart ta Kulan med mig ner till byn på en liten promenad innan vi ska hämta Martin i skolan.
Roligt att det är så många tjejer som börjat blogga på sistone som jag känner. Alltid skojigt att kolla in deras bloggar och själv få lite inspiration om vad man ska skriva om.
Idag var jag inne på en blogg som delvis handlade om ungar som inte visar äldre människor respekt (och vice versa) och jag bara måste få spinna lite på det ämnet jag också. Är nämligen en av dom värsta grejorna jag vet när ett glin kan säga  till en äldre människa att "du bestämmer inte över mig" eller svarar tyket. Inte trevligt!
När jag träffade Bobbe för en massa år sen så var hans töser små och man kunde ju förvänta sig i en sådan situation att dom skulle köra det spelet med mig men icke! Tror det handlar om uppfostran helt enkelt! Martin har aldrig svarat så mot någon heller och jag skulle bli vansinnig om han gjorde det.
Man märker tex i kassan på jobbet om ungar har fått någon uppfostran över huvud taget. Vissa barn hälsar inte, tackar inte och tittar knappt på en medan andra är supertrevliga och önskar en till och med trevlig helg fast dom inte är så gamla.
Tycker också det är trevligt när en unge får något och dom glömmer tacka att föräldern påminner dom om att ett tack är på sin plats.
Sådär ja... skönt att få det ur systemet hahahaha! Kanon att ha en blogg man kan tjoffa ut saker man funderar på.
Ha en fortsatt bra dag i solen!



Här är ett foto på min gullunge. Han är inte på något vis den mest väluppfostrade unge på denna jord men anser ändå att han duger. Han har respekt för andra människor och är väldigt mån om att folk runt honom ska ha det bra.
Älskar dig sonen!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: