RÅKNA-CITY

Pizzabullar

Idag har jag gjort pizzabullar efter ett recept som jag snott på FB från Anna Morin (tack Anna).
Här är receptet på dom:
10 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
125 g rumsvarmt smör
4 dl mjölk
1,5 dl ketchup
2 dl riven ost
2 dl skinka
oregano
Blanda ingredienserna till degen och knåda den. Kavla sen ut den. Bred på ketchup, strö på riven ost, skinka och oreganon. Rulla ihop och lägg i bullformar.
20 min i ugnen på 200 grader.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Marius
skriven :

Kjære Søster!!

Jeg skjønner nå at jeg og Mona må lære deg og lage pizzasnurrer! Kan jo ikke bruke ketchup da ;) Du må jo bruke pizza saus :)



Brorsan :)

2 Ellen
skriven :

Ahhh du har ju rätt som vanligt Marius ;-)

Det ska jag använda nästa gång!

3 Amanda
skriven :

Vad gott det lät... måste jag försöka göra någon dag :)