RÅKNA-CITY

Gråmulen dag på alla sätt

Sov till nio idag men är ändå trött och vresig denna lördag.
Startade dagen med att hänga tvätt och ta ner en massa rent från linorna. Evig följetång det här med kläder alltså.
Kämpat en del med kilona i det sista då jag gått upp lite men har äntligen fått vågen att vända nedåt igen. Vill INTE ha plus på vågen när jag kämpat så för att bli av med några. Längtar så efter våren nu så man kanske kan ut och röra på sig igen. Inte detsamma att ränna på löpbandet i källaren. Har stora förhoppningar om att gå ner en del igen när vårsolen visar sig och den jäkla snön och isen på vägarna försvunnit.
Övar gångetabellen med sonen här hemma. Inte lätt att göra matteläxa numera om inte den sitter. Nu är det en tabell om dagen som gäller hela lovet OCH en massa sidor i matteboken att avverka i och med att han varit borta från skolan. Fattar inte hur det kunde bli så mycket i läxa på tre dagar men men... bara att bita ihop.
Blir en pizza i eftermiddag enligt sonen och maken men jag funderar starkt på att välja en sallad eller nåt så inte min kamp i veckan rubbas av en sketen pizza som efter man ätit den inte var så god i alla fall. Ja vi får se hur det artar sig när man väl står på pizzerian och ska välja och det luktar så gott från alla sluskiga pizzor.
Ha en bra helg folkens!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: