RÅKNA-CITY

VALPNING

I fredags förmiddag ringde så äntligen Annette från Endless Eden och sa att Kila verkade redo för att valpa. Jäklar vad stressad jag blev i kroppen... ingen aning om varför. Bara snurrade runt och fick ingenting vettigt gjort.
Väl nere i ett soligt Halmstad blev väntan lååång.... tills nästa morgon faktiskt men vad gör det när sällskapet är trevligt, huset är fullt av vovvar, man får käka pizza och dricka kaffe.... nä precis ingenting!
Klockan nio på lördagen var lilla Kila redo för att sätta igång och första valpen som såg dagens ljus var "valp mörkblå", en bastant hane på nära 700 gram!!!! En bjässe! Sen höll det på så hela dagen och innan jag åkte hem på kvällen var där sex underbara jättestora leonbergervalpar som låg och sög på Kilas tuttar... alla lika härliga!
Idag har jag inte hört nåt från Annette vilket gör mig lite orolig för när jag åkte misstänkte vi att det i alla fall var en valp kvar i hennes mage,,,, nåja ska ringa Annette snart och se hur allt har gått.

Tack till Annette och Rickard på Endless Eden för att jag fick vara med under valpningen. Känner mig väldigt hedrad och hoppas jag var till nytta och inte bara sprang ivägen hahahaa!
Trodde jag skulle böla som en galning precis hela tiden men konstigt nog hinner man inte det utan man måste vara effektiv och snabb som en vessla.
Är absolut nåt jag hoppas jag ska få uppleva igen!!!!!



Här är en bild på Valp Serise, Valp mörkblå, Herkules Jr, Sena ljusblå, Sverige och Norge.... härliga va?!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: