RÅKNA-CITY

Pysseldag

Somnade snabbt igår efter att kollat på den nya serien "Alcatras" som var jättebra. Tyvärr håller den på ända till 23:00 så en timme efter min vanliga sovtid men som sagt det var det värt då den var så bra.
Var trött som en apa när jag steg upp imorse men nu är jag på hugget. Har redan hunnit byta sängkläder på Bobbe´s och min säng vilket var välbehövligt. Jisses vad dammigt, hårigt och sandigt det blir med en massa pälsdjur i huset. Har då bara en katt som ligger i själva sängen men det blir en missär i alla fall.
Martin har stuckigt till bussen nu. Tror han somnade rätt snabbt igår och han var faktiskt på rätt gott humör imorse. Skönt att han trivs i skolan.
Ska städa och pyssla hemma idag och möjligtvis lava lite ved. Hade tänkt starta dagen med en löparrunda men suget försvann när jag såg dom gråa molnen ute. BLÄ! Hade verkligen behövt jogga lite då matintaget varit uruselt nu några dagar men men... våren är snart här på riktigt med stabilare väder så...
Nu ska jag slappa med en kopp kaffe och titta på morgon-TV och njuta av tystnaden.
Ingen som vet om någon som letar efter en husvagn i 50.000-kronorsklassen? Jag har en i så fall som jag gärna blivit av med då jag behöver pengarna till lite nya fönster.
Hade föresten en formsvacka igår tillsammans med maken angående boendet i Råkna. Vi blir så trötta på vedhantering, renoveringar överallt som aldrig blir klart och pengar som aldrig räcker till det underhåll som finns här. Vi kollade runt lite på lägenheter i Hylte istället eller färdigrenoverade hus utan vedeldning som bara är att flytta in i och bo i men hittade ingenting spännande. Hade varit skönt att kunna ha lite fritid som kunde ägnas åt motorcyklar, fiske, hundpromenader och eventuellt lite turer med husvagn/husbil utan att ha dåligt samvete för att vi egentligen hade behövt vara hemma och greja med nåt projekt. Med Bobbe´s jobb hinns liksom ingenting med och jag tror speciellt han hade behövt få vara ledig när han inte jobbar. Sen är det ju så att ingen av oss gillar att renovera.... ja håhåjaja! Slutade med att vi la ner sökandet på ny bostad i alla fall och stannar kvar i Råkna-City och tar alla projekt efter hand som vi bestämt från början. Man har ju inga problem med fritidsysselsättning i alla fall.
Ha nu en riktigt bra dag folkens!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: