RÅKNA-CITY

Full fart

Körde Martin till skolan idag då han skulle ha "Kul på hjul" vilket är en superbra grej. Alla får ta med sina cyklar till skolan så kommer det dit folk och kollar så att kedjan är rätt spänd och att cyklen har lyse, bromsar och är trafiksäker helt enkelt.
Sen åkte jag och Ida till Jälluntofta för att gå en runda på sju kilometer,,, som visade sig vara 1,2 mil. Jäklar vad vi travade på... sabla fart på oss.
Hem och käka och sen åka ner till byn för att hämta sonen från skolan och handla.
Nu har jag borstat mina vovvar. Herregud vad dom såg ut. Pälsen var full av tovor och mossa och annan skit. Klippte klor också. Måste skärpa mig och göra lite pälsvård oftare så jag slipper sådana här pärser i deras päls. Inte skojigt varken för hundarna eller mig.
Mötte en snygging på Konsum idag som hade gått ner i vikt och blivit en riktig pingla!!! Blir så peppad av att se bra resultat hos andra så imorgon ska jag ta tag i livet igen. Du får vara på mig som en hök Adde så jag sköter mig. För er som hört mig säga detta tusen gånger innan så menar jag inte att bli crazy nu och börja "banta" och motionera som en vettvilling utan bara slärpa mig lite allmänt med maten då jag slarvar som attans med den. Äter som en skogshuggare vilket INTE är nödvändigt.
Nu väntar jag på maken... får se om det ska grejas lite på Sara´s rum idag också. Har slipat väggarna idag så det kan tapetseras klart. Jisses hela jag var vit av damm.

Ha en bra lill-lördag!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Adde
skriven :

Tack!!!