RÅKNA-CITY

Ruskig eftermiddag

Regnig och ruskig är vad denna eftermiddagen har varit. Dumma jag hängde ut tvätt i förmiddags... kan säja att den är sköljd ett X antal gånger nu. Nåja skam den som ger sig... får banne mig hänga där tills den torkat så det så.
Lämnat in klänningen som jag ska ha på rockabillyfesten till en sömerska som ska sy in den lite. Älskar klänningen mer och mer för varje dag som går. Skulle önska det var 50-tal NU!
Lämnat lite av mina utklädningskläder till ett par som ska på maskerad. Kul att kunna hjälpa folk som ska på maskerad med lite man har liggandes. Nästa gång kan det vara jag som behöver låna grejor. Ska bli så roligt att se hur dom blir när dom är färdigutklädda.
Haft ett samtal med en person om hundar idag. Mycket handlade om att sätta valpar till världen utan att kanske ha några intresserade köpare. Hmm jag kan inte förstå grejen med det?! Vad gör man om man kanske får åtta valpar och bara blir av med två? Avlivar? Svaret blev Blocket vilket jag tycker är ett knasigt sätt. Ska man behöva annonsera ut hundar så? Ja i enstaka fall kanske men jag anser det finns så många valpar där så konkuransen är stenhård.
Ägaren verkade inte ett dugg intresserad av att ta reda på mer om ev. valpköpare heller vilket jag också tycker är bekymmersamt. Inte konstigt kanske att folk blir hundbitna och att saker går fel när folk bara ska avla till vilket pris som helst utan eftertanke på hur det kan gå för valparna och valpköpare.
Sen är jag lite bekymrad för att vissa skiter fullständigt i höftrönken och metaltest. Dom grejorna finns ju av en anledning liksom.... sen beror ju allt på vad man har för hundras. Nåja jag tror vi skilldes åt som vänner även om vi inte riktigt har samma synpunkter på hur man lever med hund osv. Alla har ju rätt till sin åsikt.
Varit en bra dag annars.
Funderar på att jogga en runda imorgon bitti men får se vad kroppen säger om det.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Mask E. Rad
skriven :

Du måste ju lägga ut bilder så man får se vad du gav bort för maskeradkläder :)