RÅKNA-CITY

Klänninghelvete

Försökte mig på att sy in en klänning jag köpt som var några nummer för stor. Efter att försökt nåla den under armen i cirkus en halvtimme gav jag upp. Höll på att få både nackspärr och kotförskjutning plus att jag stuckigt mig en miljon gånger på nålarna som dessvärre bara trillade ut då det är skitsvårt att få dom isatta rätt när man kolla i en spegel samtidigt.
När jag väl fått några nålar på plats skulle jag ha av mig klänningen. Då visar det sig att jag ju tagit på mig den på avigsidan och det betyder att dragkedjan var innuti. Ja herrejävlar!!!! Funderade ett ögonblick på att åka ner till en granne och be dom fixa av mig den men hade ju tänkt bo kvar här i Råkna ett tag till och jag misstänker att det kunde bli nååågot jobbigt.
Nu lämnar jag in den till en sömmerska istället.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: