RÅKNA-CITY

Hatar shoppa

Idag vrålkörde jag en snabbis in till Halmstad för att köpa födelsedagspresenter till Emma som fyller 19 år den 30:e oktober. Hade ingen aning om vad jag skulle köpa men när jag dyker på nåt så vet jag omedelbart om det är ett lyckokast eller inte.
Avverkade stan på 40 minuter!!! Sprang som en tetting och hann få med mig lite annat i presentväg till både den ena och andra. Gött mos!
Lite agg hann jag också bygga upp såklart...
Började med att jag var tvungen att pinka på den ruggigt äckliga toan på torget... bara det är ju BLÄRK! När jag skulle ha tag i toapapper och rände in handen i den där kåpan där pappret är i så skar jag mig på fingret. Måste den vara så vass undrar jag om man lyckas skära sig i tummen på den och det egentliga arbetet för denna mackapär är att riva av tunnt papper som ändå gör att pinket tränger igenom?! Undrar hur mycket baciller jag hann få in i blodomloppet på grund av detta? Ruskig tanke jag vet... särskillt med tanke på att jag kom på mig själv med att suga bort blodet från handen. Har nog både en könssjukdom, hepatit A, B och C och en massa andra saker nu. Tror ni det fanns papper där då???? NOPE!!!!! Som tur var hade jag en pyttebit hushållspapper i handväskan... puh!!!
En annan sak som fick upp mitt temperament i riskzonen för slaganfall var en kassörska som inte tänkte låta mig gå och titta på grejorna i butiken ensam utan skulle springa med och handla tillsammans med mig genom affären. HALLÅ hade jag behövt en ledsagare med mig så hade jag haft en med mig... tillslut fick jag bara ta nåt för att komma därifrån.
En kinadam hann också få mig irriterad... ja såpass att jag var tvungen att bli verbal och lova henne att aldrig sätta foten på hennes sabla resturang något mer. Stog och väntade på att kinaresturangen mitt emot Lekia skulle öppna så jag kunde köpa ett presentkort där,,, vi var väl kanske en handfull som väntade på att dom skulle öppna. När kinadamen öppnar upp så är det första hon börjar kackla om är hur sabla upptagen hon är och vi minsann får gå och sätta oss för hon har inte tid med oss. Öhhhh?! Jag säger till henne att det är ingen brådska för jag ska bara köpa ett presentkort. Då svarar hon med en sabla ramsa igen om hur stressigt det var och att jag också måste sitta ner så hon hinner allt hon ska göra. JAG LACKAR UR!!!!! TOTALT! GENERALSTOPP!!!! "Herregud människa varför öppnar du den satans dörren för då om du är så jävla stressad... kommer aldrig sätta min fot på din pissiga kinaresturang"!!!!!! Ja så sa jag! Kanske överreagerade en aning (hahaha) men kärringen skulle bara vetat innan hon tykade sig att jag varit och shoppat en massa på 40 minuter och då ska hon fa-an inte reta fru Carlsson.
Måste skicka en liten suck åt alla pyttepytteparkeringar överallt. Förstår att dom som bygger parkeringsplatser vill knöla in så många bilar som möjligt men tycker kanske dom skulle se till att man kan ta sig ut från platserna också utan att skada en annan bil, sin egen eller bli så arg så att man känner för att gå ur bilen, pissa på P-skylten och sen skratta hysteriskt medans tårarna trillar.
Nu är jag hemma igen och har slagit in lite paket... vilket också kan göra den lugnaste personen nervig. Jävla snöre som inte vill krulla sig, tejp som inte vill fastna och papper som det går hål i... och snart är det jul och man ska slå in ett ton paket samtidigt som man ser sådär finurligt smålycklig ut för att det snart är jul och man ska lägga på sig tre kilon, laga en massa mat som inte är så god och flänga hit och dit. Ja se åhhh vad jag längtar till julen (=ironi för er som inte känner mig!)
Nu ska jag toppa denna fantastiska underbara dag med att åka till simhallen med sonen och hans ena kompis så alla får se mina celluiter i låren, orakade skrev och småfeta röv. LYCKLIGA JAG!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pamela
skriven :

GÖTT, du skriver det vi alla tänker ibland, haha!!

2 Mamma
skriven :

Ja,min lilla sinnatagg,där ser du,det är inte alltid så lett att hålla temperamentet i schack,mentack för skrattet jag fick nu.I love you,även med orakat skräv.Hahaha.

3 Katarina
skriven :

Det där var det bästa jag läst på länge!!!! Du är härlig du Ellen...