RÅKNA-CITY

Göra sitt jobb

Hörde någon som sa idag att han fått sitt arbete enbart på att jobbet ska bli utfört och att personlighet och personkemi inte har något med det att göra. Där tycker jag den personen har fel.
Personlighet och vad personen gör för intryck är faktiskt superviktigt och ibland kan jag nog påstå är det viktigare än att personen i fråga kan sitt jobb till 100%.
Det konstiga i det hela är att denna personen jobbar med människor.
Antar att han grundar sitt påstående i att jag menade lite på att man måste ha kul ihop både på och efter jobbet tex på ett litet företag... antar han tog det som att man ska festa ihop och träffas efter jobbet men jag menade att man måste kunna ha allmänt trevligt ihop med sina arbetskompisar. Kan ju inte jobba nåt bra tillsammans med någon man ogillar jättemycket.
Är man en liten klick personal och en ny ska komma in i gänget så är det ju hemskt viktigt att personkemin på den nya klickar med dom som redan är där.

Så PUH fick jag det sagt då!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: