RÅKNA-CITY

GÖTEBORGSRESAN I BILDER

Igår packade vi in hela flocken Ivarsson/Ohlsson och familjen Carlsson i bilen för att åka till Göteborg och sova på hotell och gå på Universeum.
Efter att vi checkat in på Scandic Rubinen blev det lunch på Mc Donald´s för att orka med eftermiddagen på Universeum.
Mycket roligt att titta på bland annat fiskar.
Tog detta fotot på ett jättefint korallrev... helt underbart!
Denna sötnosen hoppade runt i djungelavdelningen.
En välbehövlig fikapaus blev det framåt eftermiddagen.
Maria syndar med en chokladboll till kaffet.
Lilla fröken Ivarsson
Mötte en galen rymdgubbe på Universeum ;-)
Tror att både Martin och Kevin tyckte det var roligt att få springa runt på Universeum.
Misstänker att Johan kunde komma på ställen han hellre spenderat en tisdagseftermiddag på än på Universeum i Göteborg... hahahaha!
Utomhus fanns det en rätt stor lekplats också för barnen att leka på.
Pussar för att fira att man överlevt en eftermiddag bland en trilljard andra höstlovslediga människor.
Slängde in detta fotot också eftersom jag tyckte det var så bra på Maria och Johan.
Väl tillbaks på hotellrummet var det slappa som gällde. Vi öppnade lite vin, ungarna slörpade coca cola och vi bara njöt utav att vara hemmifrån.
En sån här mackapär köpte sig Martin. Han har tydligen alltid velat ha en sån säger han... ja jisses säger jag!
Bobbe passade såklart på att jobba lite när vi var på rummet... konstigt vore det väl annars?!!!!
Hrmmm... ja här är utsikten från hotellrummet. Inte den mest storslagna kanske *FLABB*
Här är min lilla älskling i färd med att hoppa i badkaret. Han var helt lyrisk över att få bada eftersom vi inte har nåt kar hemma. Av hans nöjda pladder innifrån badrummet kan jag ärligt säga att det var värt varenda krona vi la på hotellvistelsen. Han var så himmelskt nöjd över att få sitta och bli som ett russin med sin cola i högsta hugg.
Här ligger alla tre barnen på våran säng och spelar DS. Var ett fasligt rännande upp och ner i hissen till dom olika våningsplanen på dom men dom skötte sig jättebra allihopa.
Här sitter vi i resturangen i anslutning till hotellet på kvällen och ska äta.
Maten var god och i det hela taget var det en jättelyckad dag!
En som däremot INTE uppskattade maten var Steffa... hon tyckte inte hennes pizza var nåt att ha. Kanske syns på minen att det är nåt som inte riktigt är på topp :-D
Det enda jag kan säga om den här bilden var att vi alla var på G... vissa mer än andra HAHAHA!!!!
Mina två slitna hjältar ZzzzzZZZzzzZZzzz
På hotellet fanns det en dator där barnen kunde spela TV-spel vilket var bra... kunde kanske haft nåt mer för kidsen att göra på hotellet typ vanliga brädspel, en kortlek, mekano, några barbiedockor och pennor och papper så dom kunde rita.
Frukosten idag var okej. Är ju den man ser som allra mest fram emot när man bor på hotell.
Här var min frukost hehehehe!!!! Skulle kunna tänka mig att bli serverad sådana här lass varenda morgon.
Måsta tacka Sara och min pappa som passade hundarna medan vi var iväg. Betydde massor att vi fick åka iväg en natt och bara glömma Råkna ett tag. Tror detta var första gången jag lämnat vovvarna över natten... saknade dom massor och det var väldigt skönt att vara hemma igen nu och få dammsuga, plocka in disk i diskmaskinen och röja :-D TACK FÖR HJÄLPEN!!!!
Tack till maria och Johan som stog ut med oss i två dagar.... vi i familjen Carlsson hade skitkul och vi hoppas ni hade roligt också... KRAM!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: