RÅKNA-CITY

Massa motorcykler

Idag på macken stog det i personalens almanacka att det kunde komma massa motorcyklar förbi... tänkte inte så mycket på det förän ett öronbedövandes dån hördes strax innan jag skulle gå hem.
Det kom några motorcyklar förbi.... typ 350 stycken!!!!!!!!!!!! Har aldrig sett så många på en gång och det var bara sååå coolt!
Hoppas att dom skulle åka förbi men icke sa nicke.... alla 350 svängde in på våran mack och ville låna toaletter, köpa kaffe och dricka. Herregud jag har verkligen fått bekänna färg i kassan!
Toabestyren blev dom jobbigaste att avstyra då vi inte har någon kundtoalett och jag var inte superpigg på att ha över 300 personer kutandes bakom kassan för att pinka. Herrarna tog det hela med jämnmod men knuttedamerna blev fruktansvärt otrevliga. Nåja sånt é livet och hade dom varit riktiga knuttebruttor så hade dom kissat i skogen men se fina i kanten är dom också. Stajlade till tusen med make-up och frisyrgelé och snorkiga miner. Nåja dom tyckte nog dom var tvungna att vara extra coola dagen till ära.
Jag fick inte ut min bil på grund av alla motorcyklar och då stämningen bland damerna var rätt usel så vågade jag inte gå ut och be dom flytta på sisådär 150 cyklar så jag fick vackert stanna på macken tills dom hade gett sig av.
Mycket fräckt att fått se denna karavan av cyklar och jag hoppas någongång att även jag ska få åka i en sådan.

Maken är på företagsfest idag. Jag håller ställningarna hemma och har lovat att hämta honom inatt. Hoppas han inte är för berusad då jag har en hel lista med arbete åt honom imorgon... heheheehe!

Imorgon spelar sonen fotbollsmatch på Örnavallen efter 17:00. Alla är välkomna dit att titta.

Just nu klipper sonen gräsmattan. Han tjänar 50 spänn varje gång och stålar behöver han då hans onlinespelande kostar skjortan och hans mamma vägrar att betala. Lika bra dom lär sig tjäna pengar i tid så dom förstår att det lönar sig att arbeta.

Varmt är det inte idag. Blåser som satan men så länge det är uppehåll så är jag nöjd. Ska sitta ute så länge det går idag med filten runt mig. Mysigt!

Hoppas ni får en fin helg!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: