RÅKNA-CITY

Äta



Kulan Maj 2011

Ja mina hundar har ju som jag skrivit om innan haft matvägran. Antar det är en kombination av värmen och att dom tröttnat på hundmaten.
Idag tog jag deras mat och klickade ut den på gräsmattan och båda smaskade i sig. Hahaha precis som om det var roligare än att äta i skålen. Ja så får det bli i fortsättningen.... lura dom små att stoppa i sig mat. Orkar inte byta och testa mer foder nu och ärligt talat tror jag inte det hjälper heller. Gör dom nog bara ännu mer förvirrade.
Imorgon om det är fint väder så tar vi en trädgårdspicknick igen :-))



Knodden Maj 2011

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Ibland kan det räcka med att slopa matskålen. Att äta i skålar är inte naturligt för en hund. Det är bara praktiskt för oss tvåbenta. Så skippa matskålen brukar vara det första man gör när de inte vill äta. Sen kanske det inte räcker och då får man testa vidare.

Även om du inte kan variera med torrfoder så kan du kanske variera med annat färskfoder? Blir inte billigt (,man kan ju inte köpa på sig nån mängd), jag vet, men kan kanske ge variation när han tröttnat. Jag sitter lite i samma båt här med Alva som äter dåligt just nu oavsett färskt eller torrt, med eller utan matskål osv. Det tråkiga med färskfoder är ju att man får slänga maten, med torrfoder kan man ju bara sätta bort det om man nu inte blött det.