RÅKNA-CITY

Malmö´s utställning 20/3-2011

Klockan halv fem var det uppstigning denna söndag för att bege sig till Jägersro för hundutställning tillsammans med en kompis och hennes vovve. Gäääsp!

Resan gick bra (behövde bara fråga efter vägen en gång) och det var hyggliga parkeringsmöjligheter.

Första stoppet för mig är alltid toaletten. Idag blev det skitknasigt då man inte fick ta med sig hundarna och då man inte har någon medhjälpare med sig antog jag att jag inte skulle få kissa på hela dagen men vipps dök det upp en underbar funktionär som erbjöd sig att hålla min 55-kilos klump medan jag rusade på dass. Tusen tack till denna människa!!!! Mycket trevligt bemötande.

Annat kan man säga om folket kring ens egen ring. Misstänker att detta uttalande kan få många att ifrågasätta men det bryr jag mig inte om för detta är min åsikt. När man kommer fram till en ring och möter folk så tycker jag man kan hälsa i alla fall. Möter ju samma människor på alla utställningarna men det är bara ett fåtal som kan nicka mot en eller säga hej. Jäkligt trisst!
Sedan finns det ju dom som är hur mysiga som helst och ni vet vilka ni är. Fick till exempel en supermysig kram av en människa som man bara måste gilla. Varm och trevlig och alltid leende och vänlig!!!!

Hann inte vara vid ringkanten mer än i tjugo minuter innan Knodden helt oförklarligt dyker på en tax (eller vad det nu var) som passerade oss. Jag blev helt ställd och den andra hundägaren blev jätterädd. Försökte be om ursäkt och höra hur det gick men det verkade inte som om hon ville prata med mig över huvud taget :-( Mådde jättedåligt över hans beteende och alla bara glodde på oss. Ville fa-an bara sjunka genom jorden och hade nära till tårarna. Var så ruggit nära att jag bara tagit min hund och åkte hem utan att ställa honom över huvud taget. Det värsta var att det inte var någon som "tog mitt parti" och frågade hur det var fatt utan kändes mer som om alla backade några meter ifrån oss. Fick en smaskig gliring från en av dom mer rutinerade utställarna vid ringkanten som menade att hon minsann inte accepterat sådant beteede på sin hund som Knodden gav taxen. Han bet alltså inte taxen eller nåt utan mer tryckte ner den... vilket självklart INTE är okej men har det hänt så har det och jag kan ju knappast göra mer än att be om ursäkt... eller???
Nu får vi se om taxens ägare lämnat in en anmälan... suck hade ju bara varit pricken över i:et med en avstängning också...

Ställde i alla fall Knodden och det gick bra. Han blev 2:a i öppenhundsklassen med ck och kritiklappen löd: Maskulint huvud. Utmärkt hals och ryggläge. Raka framben. Kunde ha mer vinklar bak. Mycket bra päls. Rör sig bra. Något hög svans.
Efter det ville jag bara åka hem så jag tog mitt pick och pack och bara gick därifrån. Har anmält till Smålandsstenar och Värnamo som är inofficiella utställningar och sedan tror jag att jag lägger ner hundutställningarna. Känns inte skojigt längre om det ska vara sådan stämning på plats. Kanske är det så att jag inte tar utställningen på så stort allvar som dom andra gör utan åker på dom för att ha en trevlig dag och jag kan inte påstå att det var känslan jag hade när jag åkte hem idag.



Här ligger en utpumpad Knodden efter utställningen.

Höjdpunkten idag var besöket hos Jenny på Bamse´s Bollar som hade supermycket grejer som hon sålde. Jag hade en massa leksaker med till vovvarna idag och jisses vad dom busat med dom nu i eftermiddag. Favoriten var en lång pipleksak som såg ut som en boa av räv eller nåt.



Här dödar Knodden sitt nya gosedjur... hahahaha!

Råder alla att gå in på Bamse´s Bollar på internet och beställa grejor till sina hundar... där finns allt!

Nu ikväll har jag haft ett långt telefonsamtal med kennel-Nicklas vilket kändes bra. Tack för att du ringde Nicklas! Alltid skönt att veta att det finns någon i denna utställningsvärd som har sunda värderingar och kan få en på gott humör trots att man haft en riktig skitdag!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Men Guuuud så ledsen jag blir...

Visst kan jag känna igen det du skriver men detta verkar ha varit osedvanligt många ohyfsade utställare på en o samma plats. Man känner ju alltid att man är lite off och inte platsar i nåt av gängen, och visst en del hälsar inte ens men fler och fler gör det nog har jag nog tyckt. Vissa kommer aldrig att göra det...det är en konstig värld.

Tråkigt det som hände men tur att det inte blev nåt värre. Bedrövligt att folk inte kan inse att du blev jätteledsen. Visst det ska inte hända men det gjorde det (utan att gå illa dock) och när det händer blir man såklart förtvivlad, som du blev. Upp med morrhåren Tiger, ta nya tag och på´t igen.

Och du...GRATTIS till ett kanonresultat!!!! Du kan ju fan inte lägga av nu...

Kram

2 Ellen
skriven :

Katarina.... saknade dig och Veronica Kvistrum igår!!!!

Tror alla händelser igår blev för mycket bara... stressen, Knodden´s utspel och att man känner sig lite utanför. För så är det nog.... är nog inte att folk är otrevliga i den bemärkelsen utan mer att dom ignorerar en så fullständigt som gör att man känner sig lite off och som gör att man får känslan av att inte höra dit i samma utsträckning som dom mer rutinerade.

Blir samtidigt rädd för denna trend eftersom förhoppningen är att hundsport ska bli mer intressant för andra att vara med på... inte tvärt om.

3 Katarina
skriven :

Kul att vara saknad!

Att bli ignorerad är nog nästan ännu värre än otrevligheter...att vara så ovesäntlig att man inte finns. Men sörru Ellen, när Knodden kniper sitt cert så jäklar. Så häng i bara. Du fick ju ett strålande utställningsresultat även om nu det andra förstörde dagen för dig. Upp med hakan och kom igen nu. Ses kanske nästa gång då?

4 Veronica
skriven :

Grattis till ett strålande resultat... Bry dig inte om de andra, det finns massa folk som inte hälsar men dom stuntar man i, sen finns de andra underbara utställare som alltid har ett vänligt ord att säga hur det än går o dom tar man vara på... Du får inte ge upp nu, det är en champion du håller i snöret vänta o se han har mycket att ge så sluta inte...



Hoppas att vi snart syns i ringarna...

Kram...