RÅKNA-CITY

Skolans land

Sitter och irriterar upp mig på skolans land som vi föräldrar ska rensa på sommaren. Varför i hela fridens namn ska vi göra det?! Är det inte kommunen som ska sköta sånt? Kunde dom inte ha en sommarjobbare som kunde fixa med sådant. Finns många arbetslösa ungdomar som kunde hjälpa vaktmästaren på Elias Fries med dom.
Samma när Elias Fries har sina sk trivselkvällar där föräldrarna ska dimpa in och kratta och putsa och så... nope det gör jag bara inte. "Grillen är tänd" kvittras det på lappar men ni får ju såklart ha med egen korv och sånt... suck! "Är ju för att barnens utemiljö ska bli trevlig" står det också... ja är det inte kommunens skyldighet att se till att våra skolbarns utemiljö är det då???
Säger ingenting om jag hade sonen i en koperativ skola men det är inte Elias Fries vad jag vet.
Någon som har någon åsikt angående detta så skriv gärna!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 spike
skriven :

Satte inte min fot på skolan under sommarlovet eller på deras arbetsläger,har egen grill och land att luka.

2 Ellen
skriven :

Dom som vill får gärna för mig plantera och så och rensa ogräs men jag förstår inte varför inte kommunen kan sköta sånt själva.