RÅKNA-CITY

ONSDAG

En och en halv veckas semester har jag haft nu av cirka elva. Jäklar tiden går så snabbt så snabbt.
Idag har jag som vanligt varit nere hos föräldrarnas katt. Han lever i sin egna döva värld men äter och gosar i alla fall.
Rensat en massa ogräs också. Känner mig duktig men har tyvärr en helvetes massa kvar. Martin var snäll och körde ut tippkärran så jag kunde ösa i allt luk i den så åkte han och tippade så slapp jag det momentet i alla fall. Tusen tack gullunge för hjälpen.
Han har klippt gräsmattan också. Börjar bli fint i Råkna nu. När Bobbe får lite tid över ska han ta fram röjsågen och kapa allt som växer utanför staketen. PUST!!! Sådana här dagar önskar man nästan att man bodde i en lägenhet och slapp alla utejobb, fast när det är klart och man sitter med ett glas vin och tittar ut över en välordnad trädgård så vill man genast bo kvar.
Sara sommarjobbar hos Bobbe just nu. Hon tvättar baljor och målar dom sen. Skönt hon har nåt att göra och tjänar lite egna pengar.
Vet inte vad som händer till midsommar. Försöker ragga ner en kompis uppifrån landet men som en annan så har hon mycket att stå i så vi får väl se.
Idag har det i alla fall varit hyggligt väder. Regnade lite imorse men sen har det faktiskt varit uppehåll. GOTT!!! Nu behöver vi verkligen inte mer regn på några veckor.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Duktig du varit ... väl värd ett/många glas vin =)