RÅKNA-CITY

Sicken dag

Ja mycket flängande har det varit dom sista dagarna och så även idag.
Började dagen med att gå en långrunda med vovvarna och därefter åkte vi till Varberg för att hämta mc:n. Tar en sabla tid med allt papperstrams men det kan man väl överleva när man ska få hem en motorcykel.
Hem fick Martin åka med Bobbe och jag åkte efter och skrålade till Roger Pontare i minibussen.
Väl hemma fixade jag mat medan Bobbe körde Sara till Halmstad... på motorcyklen såklart.
När vi käkat var det min tur att få ut och åka lite med maken. En ljuvlig cykel är det!
Måste bara berömma all personal på Vincent´s i Varlberg för utmärk service. Trots underbemanning nu på sommaren så var dom på gott humör och otroligt hjälpsamma.
Fick hjälp att hitta ett par skinnbrallor som man såklart måste ha när man kör glidare. Hittade också en potta att ha på skallen. Synd man inte passar i hjälm... suck! Nåja tydligen klär inte en skönhet i allt....
Nu måste jag ha tag i en jacka, helst i svart skinn och gärna med fransar såklart ;-) Måste ha ett par boots eller stövlar då jag tydligen kastat dom jag haft innan och sen är jag klädd för ett nytt liv på glidarhoj. Dock skönt att veta att den gamla CBR:en står i garaget om andan faller på och man vill busa runt lite.
Nu sitter vi och bara filosoferar över hur fattiga vi är men ändå glada. Man lever bara en gång eller hur?!
Ha det bra mina vänner!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: