RÅKNA-CITY

Sicken bra helg!

I fredags började väntan på mina sååå efterlängtade norgeresenärer. Träffade Marius och Mona förra året på en rasspecial och både Bobbe och jag kände direkt att vi tyckte dom var supertrevliga. Nu kom dom ner till oss för att sova över och åka på samma hundutställning med mig i Borås. Med sig hade dom sina två barn Oskar och Oda.
Jisses så trevliga och lättsamma människor. Känns som om vi kännt dom hela livet.
På fredagskvällen pratade vi och pratade och såklart pratade.... mycket hundsnack såklart då dom hade sina tre Leonberger med sig. (Kat, Hero och Herkules)
Gick jättebra då våra och deras hundar fick turas om med hundgården och trädgården. INGA PROBLEM!!! En klar fördel är att vi lever med hundar på samma vis så ingen som tyckte det var knasigt med grusiga golv eller slemmiga märken på fönstrerna.
Tidig uppstigning på lördag för att bege sig till Borås. Hade ju varnat för ösregn så jag skippade sminket och därmed blev det sol och skitvarmt. Marius babblade om att han spått fint väder men jag lyssnar inte på honom... mitt avstånd från make-up den dagen gjorde att vädret blev toppen! Det var såklart min förtjänst att vi kom dit också då jag och stenålders-gps:en lotsade oss genom borås utan... ja nästan utan några som helst körningar i ev bussfiler eller konstiga skogsvägar... tyyyp! (Hrmmm,,,)
Själva hundutställningen blev bra. Ingen placering men bra kritiklappar för både oss och norrmännen.
När jag kom dit var dock Knodden anmäld i fel klass men det löste sig superbra.
Arrangemanget var bra men tyvärr var det vanlig hundutställning också runt omkring våran rasspecial vilket gjorde att det inte alls blev så mysigt som en special brukar vara. Sedan var det fruktansvärt trångt runt ringarna eftersom alla tagit med sig tält då vädret skulle varit dåligt. Tältare borde tänka på vart dom placerar sina tält tycker jag. Man måste faktiskt kunna ta sig fram mellan ringarna på en hundutställning.
Måste skicka en extra hälsning till underbara Pamela som är en så go och käck tjej som ordnar och grejar så alla skulle ha det bra plus den superduktiga ringsekreteraren som höll oss igång så alla fick applåder och hejarop.
Väl hemma i Råkna blev det grillning och mera hundsnack. Testade Mohjito... hm, stavas det så tro?! Är i alla fall fast i den drinken nu så måste absolut skaffa mig en blender, ett limeträd, basilikabäddar och en källare full av rom och 7-up. MUMMA!!! Glömde få receptet på denna underbara dryck men ska nog lyckas leta upp det i min drinkbok eller på nätet. Kommer defenitivt bli alkis nu så ni vet det! ;-)
Även idag, söndag, var det uppstigning i ottan. Var lite synd då jag gärna velat stanna hemma och vinkat av mina nya vänner men Martin hade fotbollscup i Trönninge så det var bara att ställa upp som fotbollsmorsa bäst jag kan.
Vädret även idag var kanon,,, nästan i varmaste laget för spelande killar och tjejer. Hylte´s lag vann en match och förlorade två så dom gick inte vidare tyvärr.
Tack så mycket till deras tränare Tomas och Jocke för denna säsongen. Helt underbara människor som gör att grabbarna känner sig duktiga och viktiga för laget! Vi återkommer till hösten och ha en bra sommar!
Väl hemma efter enbart en felkörning i Halmstad (hahaha) så sitter jag nu med ett glas vin som Mona lämnat åt mig (tack Mona) och ska blogga och kolla fejjan.
Har haft en fantastisk helg!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nästa vecka är Bobbe´s sista vecka att jobba innan han tar tre veckors semester. Sedan bär det nog av uppåt Uddevallatrakterna för att kolla vart en viss miss Ulmehed bor, sedan till Kongsvinger i Norge för att träffa familjen Röttum och såklart en sväng till Marius och Mona.
Måste också tacka Susann som tog hand om Kulan i lördags.... utan henne hade hela min dag krånglat till sig. Kulan stortrivdes och blev inte ens glad när Bobbe kom för att hämta honom. Kan i och för sig berott på att Bobbe tvingade in honom i baksätet på pickupen. Hahaha han skakade hela vägen hem och tyckte resan var extremt otrevlig. Ringer dig en dag fru Westeborg så jag får höra i detalj vad Kulan gjorde och så när han var hos dig....

Puss och kram på er alla!!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Ja ring du en dag eller kanske en fika ??

Va inga problem alls o ha han, kan jag göra fler ggr =)

2 Katarina
skriven :

Roligt med en lyckad helg, det lever man på länge! Ser fram emot ett besök men hör av dig innan så jag är hemma. Skulle dö av besvikelse om jag får höra tt ni varit här och jag inte var hemma ju.

3 Ellen
skriven :

Tack Susann... jättebra att veta ifall det krisar!

Jag plingar innan Katarina!