RÅKNA-CITY

Husvagnstur till Norge i bilder



Vi startade inte förän vid middagstid i lördags på vår resa till Norge. Här har vi landat i Notodden där min bror bor med sin familj. Vi hamnade på en husbilscamping där det var alldeles förträffligt förutom att man fick betala för allt... toabesök, vattenhämtning och dusch....



Alla obekvämligheter med att punga ut pengar för allt glömdes snabbt bort när man hade vatten på tre sidor och en fantastisk utsikt. Första natten regnade och åskade det dock så mycket att Bobbe och jag var vakna mestadelen av natten. Skådespelet av blixtar och ösregn var dock väldigt imponerande.



Hundarna var såklart måttligt roade av vårat Norgeäventyr men var fogliga och snälla som vanligt. Sovit som stockar på nätterna och snällt suttit i bilen utan att klaga.



På kvällarna har vi roat oss med att spela Femhundra... kul när alla kan vara med och spela.



Husvagnsmaten tillverkas av mig och disken sköter Bobbe och Martin. Här är det Chilie Con Carne på G.



I husvagnen sover vi alla i samma säng vilket fungerat skitbra. Gör ju att bordet i andra änden alltid finns tillgängligt för den (läs mig) som vaknar tidigt och mer plats för vovvarna på nätterna.



... som sagt... Bobbe sköter disken.



Syftet med hela besöket var att hälsa på min nytillkomna brorsa i Norge och hans underbara familj. Här är Martin och hans "kusin" på studsmattan. Dessa två grabbarna fann varandra på direkten och har hur roligt som helst tillsammans.



Här är min bror Marius fru och deras tre hundar.



Bobbe och min brorsa Marius utanför familjen Andersens hus.



Mona och Marius... ni är bäst!!!



Här är deras dotter Oda och sonen Oskar.



Oskar och Martin



Kulan tackar för lånet av trädgård och såklart för den goda maten det bjöds på i Notodden hos Marius och Mona.



Två slagna hjältar...



... och en mycket trött Knodden.



Kulan tyckte också det var vääldigt jobbigt ibland.



Var inte så roligt att lämna Notodden och dess vackra vyer men på tisdagen rullade vi mot Nötteröy och en camping som mamma och pappa rekomenderat.



Kulan och Knodden i bilen.



Här är vi på Öra camping på Nötteröy.



Underbar utsikt även här som ni ser.



Den som behövde denna semestern bäst var nog Bobbe. Han har sovit och vilat så nu hoppas vi han orkar med sitt höga tempo när arbetet börjar nästa vecka.



Sista kvällen åt vi pizza på någon sunkig pizzeria på Nötteröy. Trodde vi alla skulle ligga i magknip nästa dag men vi har plåtmagar allihopa.



Sista kortet från denna trippen blev när vi stog på bilfärjan mellan Horten och Moss. Skönt att ta en paus men lååångt kvar hem.

Har varit en underbar resa med skratt och skoj från början till slut. Sonen överlevde utan dator likaså jag.... vi har bara ägnat oss åt varandra och haft skitmysigt.
Saknar min bror och hans familj en massa men hoppas att dom kommer ner till hundutställningen i Göteborg i början på januari... eller helst tidigare. Kram på er allihopa!!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Ser ut som ni haft en kanon semester :). Men självklart gott o ha er hemma !