RÅKNA-CITY

Fortsättning på Foderbilen

Jisses fått ett mail till foderbilen som löd såhär: 

Synpunkt till post: Vi vill lägga in en synpunkt på kollid: XXXX och XXXX. Mottagaren har upplever att hon har blivit otrevligt bemött vid leverans. Enligt villkor ska försändelsen bäras upp till dörren av kvinnan som levererar. Kvinnan begär även ibland att mottagaren ska hämta försändelsen själv eller om bär hjälp, detta ingår ej i villkoren och bör ej upprepas.

Öhhhh... fattar noll??? Jag ringde till foderbilen för att be dom enbart lägga en påse hundfoder per paket så det inte ska bli så tungt för min lantbrevbärare att bära dom till min trappa och så får dom ihop ett sånt här mail som dom skickar till posten dessutom.
Har inte heller sagt att dom begär hjälp utan sa att jag brukar gå ut om jag är hemma ocvh hjälpa brevbäraren att bära in paketet om jag är hemma.
Att min lantbrevbärare skulle bemöta mig otrevligt är inte sant heller då jag känner denna person sen innan.
Alltså på en sån liten ort som jag bor på så känner alla alla och det känns ju inte så roligt att min jätteduktiga lantbrevbärare ska få ett sånt här meddelande som hon då självklart tror att jag har diktat ihop. Urs så otrevligt det kändes!
Ringde till Posten i Hylte och berättade hur det låg till så jag hoppas det löser sig och att inte min brevlåda sprängs eller att mina räkningar kommer fram i smulor i fortsättningen hahahaha!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Hahaha... jisses då som det kan bli !! Tror nog inte att posten i hylte tar illa vid sej, dom fattar ju att det inte va du som skrev det =)