RÅKNA-CITY

SUR minsann

Nu är båda hundarna badade och fönade och jag funderar varenda gång på varför i helsicke jag köpte långhåriga stora hundar?? Vilket sabla arbete det är! Knodden står inte stilla en sekund och man får jaga honom med slangen och Kulan vill sitta ner och bli duschad vilket leder till grusig rumpa och oduschad bak. SUCK säger jag bara!
Nu sitter jag framför dummburken och känner mig superirriterad för att denna proceduren är så bökig och stökig. Ska ju vara smidigt och enkelt och något man vill göra.
Börjar med att jag får dra vattenslangen från badrummet ut i trädgården (kul när det är kallt och snöar... NOT), sen får jag använda Bobbe´s specialbyggda hundfön som det dels är något dålig kräm i och som slangen lossnar precis hela tiden på.... GUD SÅ ARG JAG BLIR!!! Lätt att hålla hund samtidigt som man ska fästa tebax slangen på den.
Började dessutom med min dammsugare i verkstan först men den kunde jag ju blåst Knodden med i två dagar utan att han varit torr. Kulan fick jag inte ens in i verkstan då han fått för sig att det är där allt farligt i världen händer. Fick därför stå i det lilla garaget med porten uppe (=kallt) och sen bestämmde han sig för att vi INTE skulle föna rumpan.
Ja herregud säger jag bara! Nu ska jag skaffa mig en hundfön så är det bara. Det får kosta vad det kostar vill. Ska jag ha hundar så måste allt fungera. Ska genast ge mig in i cybervärlden och leta upp en... KOSTA VA DET KOSTA VILL!!!!
Borstningen har jag kvar nu och lite kloklippning men det tar jag när dom är helt torra. Orkar inte föna mer med skiten i garaget :-(
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: