RÅKNA-CITY

Så var det klippt

Knodden och Kulan fick ju bada idag och som vanligt är det ett rent helvete att fixa iordning på Knodden´s bakhasor efteråt. Drar mig ju för att bada med honom eftersom han får knutor i pälsen och framåt kvällen är han röd och nästa dag har han fukteksem som ett brev på posten.
Började kamma och greja i tovorna men insåg efter ett tag att det var en hopplös kamp och tog fram saxen och klippte skiten. Hittade mer och mer ju längre in i härvan jag kom.
Urs så tungt detta var, han har ju haft sådana fina ståtliga bakhasor men nu är det inte mycket hår kvar. Kan ärligt säga att tårarna kommer när jag tänker på det, vilket kanske verkar löjligt men han är min stolthet och nu ser den stoltheten mer ut som nåt som hamnat under gräsklipparen.
Ska frissera till honom lite bättre sen för just nu ser han förjävlig ut!!!!
Nu ska han verkligen få bada. Han älskar att simma men jag har hållt han tebax eftersom jag vet vilket arbete det blivit efteråt. Känns inte rättvist att min lilla utter inte ska få bada på sommaren när han älskar det så mycket så även om det var tungt att klippa honom så tror jag han mår bäst av det i det långa loppet.
Kan ju bara hoppas att det växer ut igen.
Som det känns nu blir det inga fler utställningar på honom. Vill inte behöva vara rädd för en hårknuta eller sitta och plåga honom genom att reda ut en då jag kan göra det enkelt för honom och bara ta saxen och klippa.



Här har matte börjat på klipperiet....



Ja lite hår blir det....



Nåja en aning dyster ser han ut men för er som inte känner honom kan jag meddela att han ALLTID é dyster.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica
skriven :

Känner så väl igen det, har 2 som går med rumpan bar, för dom inga byxor har, o en av dom ska på utställning om 2 veckor, hur kul är det...=( Ha det gott...

2 Suneeta & Chanel
skriven :

Hej! Vilken fin och söt Leonberger du har! Hur gammal är han? Jag har också en Leonberger. Min kommer från Cevitas Kennel. =)

Vilken kennel kommer din ifrån? Tävlar ni i något?!



Ha en fortsatt trevlig helg.