RÅKNA-CITY

Utställning i Sofiero

Idag åkte Knodden och jag ner till Sofiero i Hälsingborg för att vara med på en inofficiell hundutställning där. Oj så stort allt var och jättemysigt det låg. Lummigt och fint.
Som vanligt undrar jag varför jag gör sådana här saker när man är konstant nervös hela tiden. Hmmm????
Började redan på morgonen då jag var sjukt rädd för poliskontroller eftersom jag inte tror promillen var okej efter gårdagens middag hos Susann. Ett tag funderade jag faktiskt på att antingen väcka maken och be han köra eller skita i hela hundutställningen... men men tillslut när jag räknat vinglasen från gårdagen så startade jag minibussen och gav mig iväg.
Nästa nervisgrej är ju att hitta. SUCK!!!! Trodde ju tex att Sofiero låg  Malmö då allt nedanför Halmstad är Skåne men så är det inte. Sofiero ligger i Helsingborg och det är en jäkla skillnad. GPS:en ville inte hitta nåt Sofiero så jag förlitade mig helt på vägbeskrivningen vi fått med PM:et vilket gick skitbra. Var så många andra på vägen med vovvar och burar i bilen så jag tog helt enkelt rygg på en bil och förföljde den fram till slutmålet.
Sedan ska man parkera... jisses vad bilar det var. Såg när jag lämnade bilen att det skulle bli trubbel och få ut den igen men ansåg det var ett senare problem.
Väl framme vid ringen så börjar man bli så nervös så man känner blåsan fyllas och mitt i ett knip för att inte pinka ner mig så havererar mina nylonstrumpebyxor. Grrrrr för billig skit säger jag bara.
Fick be en stackars människa hålla Knodden så jag kunde springa iväg och pinka och byta strumpebyxor. Väl inne på dass, svettig och jäktad så går inte det andra paret med byxor upp. Fattar inget??? Benen är för korta.... som sagt GRRR för billiga storpack med nylonstrumpebyxor. Fick skita i strumpebyxorna och kände mig en aning naken när jag lämnade toaletten. Tackade ändå dom högre makterna för att jag tagit på vanliga trosor och inte string dagen till ära.
Utan strumpebyxor kländes klänningen farligt kort och jag blev stelopererad. Kunde inte böja mig eller huka mig eller sitta på hela förmiddagen.... JOBBIGT!!!!
Väl inne i ringen så gick det bättre. Knodden var lite studdsig och lurig men med den lilla träning vi haft så gick det skitbra. (Höll såklart noga koll på hans huvud,,, ville inte gärna ha hans näsa under klänningen.)
Knodden slutade som 2:a i Öppenhundsklassen med ck och mitt självförtroende är på topp igen vilket jag också behövde nu. Kändes dock pissigt att få lämna en tävling med certet i handen för andra gången men utan påskrift IGEN. Jaja han är inte så gammal ännu så det kommer väl med tiden antar jag.

Såhär löd kritiklappen: Hane av bra storlek. Kraftig och bra huvud. Välutvecklat nosarti med bra mask. Bra hals och rygg. Lätt sluttande kors. Bär sin svans högt. Tillräckliga vinklar fram, något kort överarm. Tillräckliga vinklar bak. Rör sig väl när han vill. Från sidan något lös fram. Trevligt temperament.

Nu är jag hemma gen vid min älsklingsposition,,, framför datan. Har hunnit med att dammsuga och tjata lite med Bobbe. Nu ska jag gå in på Facebook och kolla hur det gått för alla mina andra vänner idag.

Vill bara passa på att tacka Veronica för sällskapet idag och för peppning och rådgivning. Kände mig mindre ensam tack vare dig. Hoppas det gick bra idag och hoppas också vi ses snart igen. Massa kramar till dig!!!!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Veronica
skriven :

GRATTIS!!! Det var verkligen jättekul att se Knodden springa hem ett CK... Nästa gång kommer CERTET...

Humlan åkte ut på blått band idag det var nått med att hennes armbågar stod ut, men hon hade tydligen de mest musklade lår han nånsin sett det skulle jag ha en eloge för...=) Blev lite full i skratt... Hoppas att vi snart ses igen, hade jättekul idag... Kram...

2 Katarina
skriven :

Grattis till dagens CK!!!! Inte illa pinkat alls vill jag mena. Lugn bara, snart kommer nog certet med ska du se...

3 Malin
skriven :

Grattis till er!! Dyktiga ni är! Kramar