RÅKNA-CITY

Jösses sicken dag

Okej håll i er för här kommer min dag....

Stiga upp med allt vad det innebär.... rota igenom skallen, kleta på smink, äta, göra frukost till sonen.... och sviss iväg mot Hylte.
Köra till Gislaved och lämna barn i skolan och hemmåt....
Ut och luffsa en timme med lilla Leffe-Lus.
Väl hemma ringer jag vetrenären och dom vill att jag åker till Torup med Kulan för att kolla hans onda ben. SWICH till macken med vovven i taxin för att byta bil till min egen bil och plattan i mattan till vetrenären. 600 spänn och fem minuter senare är jag på G hem till Råkna igen.
Slänga i sig mat och fylla termosen med livsdrycken kaffe och till macken för att hämta taxibilen.
Brummar iväg till Gislaved igen för att plocka hem samma skolbarn.
På macken byter jag till min privata bil och fotar till gaspdalen och susar hem för att hämta sonen.... för över pengar, slänger in inhandlad mjöl i kylen och hinner föra över busspengar till Sara... VRÅLAR till Hylte IGEN (SUCK) för utvecklingssamtal med sonen... som (HICK) tog en timma!!!!!!!! Huuujadamig va!
På G hem slänger sonen ur sig att det inte är fotbollsträning så jag kan sakta ner en aning....
Väl hemma plockas det hundbajs i trädgården, trivselpratar med grannen vid staketet, hjälper sonen med matteläxan, lyssnar på fiolläxan (vilket är en prövning i sig) och äter onyttig pytt i panna....

Nu sitter jag vid datorn och ska inte göra ett dugg mer idag. Är helt slut nu. Hade någon bett mig om en enda sak till så hade jag börjat gråta... LOVAR.
Nu ska jag sitta här och lukta svett en stund till sen blir det att tvaga sig och hopp i sängen för en precis lika stressig dag imorgon med. Hur i helsicke ska man orka liksom???
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Men herregud vilken dag.... o sen inte få sova heller !!! Förstår verkligen att det ska va tyst efter 22 ikväll :)