RÅKNA-CITY

Knodden i Göteborg

Igår var vi på rönkgen med Knodden. Höfterna och armbågarna skulle kollas.
Vi kom dit en halvtimme försent då vi hamnade i den berömda eftermiddagstrafiken. Var väldigt tacksam att Bobbe var med för jag hade aldrig fixat att köra där ensam... ojojoj sicket tryck det blir bland spårvagnar och gångtrafikanter. Glad man bor på landet...
I alla fall så gick hans armbågar skitbra så dom bilderna är skickade till skk medan hans höfter inte skickades alls. Han är "lös" på vänster bak vilket antingen beror på hans yngelålder och att han är sent utvecklad eller så är det för att han är "högerfotad" och använder höger ben mer.
Rådet jag fick var att träna hans vänsterben mer tex genom att gå med honom i grushögar med vänster sida uppåt eller simma med honom eller gå i kuperad terräng. Kanske kommer han alltid vara sådan de vet man ju inte heller men jag hoppas ju att det är något åldersbetonat så vi kan rönkga honom om ett år och kan para honom sedan med godkända plåtar.
Jag misstänker det är för att han tar fart när det kommer en bil förbi huset och ska jaga ikapp den och alltid rusar på samma håll i dom lägena. Hmmm får kanske flytta huset eller trädgården..... baggis???
Är såklart jättebesviken över detta men samtidigt glad att det var något som kanske går att göra något åt än att vetrenären sagt att han hade pålagringar eller något annat fel.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: