RÅKNA-CITY

Helgen

Ja denna helgen har varit stressig som tusan från början till slut.
Började lördagen med att åka till macken och fixa inför vår 5-årsjubileum. Hängde upp ballonger och textade skyltar och fixade lite här och där. Jättetrevlig dag.
Under tiden var Bobbe och hjälpte en av våra kompisar att flytta.
Sedan stressade vi hem och bytte kläder och gav oss iväg mot High Chaparall för firmafest med Sandahlsbolagen. Temat var ölfestival och jisses så vissa hade gått in för detta. Redan när vi kom dit var hälften av gästerna kanonfulla och allmänt stökiga och gapiga. Urs för sådant. Tycker man kan hålla sig i skinnet tills maten är uppäten i alla fall...
Är man nästan nykter och kommer till ett sådant fylleslag så känner man sig liksom inte väl till mods. Ville fa-an bara hoppa in i bussen igen och åka hem.
När vi kommer dit så fick alla varsin urful filtmössa som vi skulle ha på oss. Herregud så barnsligt. Jag vägrade eftersom man lagt typ en halvtimme på att fixa frissan och ville inte trycka ner den med en satans tomteluva. En full vidrig karl tyckte inte som jag och sa att jag skulle hedra Sandahl´s genom att bära mössan.... jag bara flinade och gick förbi honom och då drog han mig i håret. Men hallå... mogen människa eller? Vänder mig om och frågar vad i helvete gubbjäveln sysslar med och då står han och vevar med knutna nävar och muckar gräl. Nu i efterhand skulle jag vilja slå honom men då blev jag bara rädd och ville fa-an bara dö. Med skakiga knän vandrade jag vidare och in i tältet som var smockat med fulla människor och med orimligt hög ljudnivå på ett tyskt band som spelade skitmusik så man över huvud taget inte kunde prata med någon.
Väl vid bordet fick man vänta en timme på maten som bestog av torr kassler, en kycklingklubba, en tysk korv och pulvermos.... What liksom???? Till detta fick man blaskig öl som skiftade i olika nyanser som utblandat kiss. Ingen hit som ni kanske förstår.
Efter att pratat med en ledsen uttråkad son i telefonen bestämde jag mig.... JAG MÅSTE HEM. Messade en massa kanidater men fick inget napp så jag blev tyvärr tvungen att stanna på fyllefesten där folk redan när man skulle äta dansade på borden och skränade och skrek och uppträdde som femtonårinar på sin första fylla.
Kvällen gick att genomlida tack vare trevligt folk från Hylte som höll mig sälskap och att jag hittade en vrå där man kunde prata någorlunda med folk utan att behöva skrika.
Ja det var en besviken herr och fru Carlsson som kom hem inatt. Hade liksom trott att det skulle vara mer klass på tillställningen men icke... kommer nog fundera en extra gång innan  man åker på någon av deras fester igen.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 susann
skriven :

Men shit, vilken fest !!

2 Anna
skriven :

Så himla trist när det blir så :( Tacka Bobbe för all hjälp, det var så himla värdefullt! Lovade honom en puss från dig :=)