RÅKNA-CITY

Hundgården

Måste vänja min nya kompis vid att vara i hundgården. Igår var vi enbart på ett snabbt studiebesök och idag är dom själva. Har nog suttit där en kvart nu och det verkar som om Kulan ser hundgården som sin egen lekplats. Han springer runt som en galning och har precis hittat baljan med vatten... plask plask! Var nog en himla tur att jag delat av hundgården så Knodden och Kulan har varsin del. Knodden hade nog tyckt det var jobbigt att ha en valp springandes runt sig eller hängande i hans öron i flera timmar.
Tänkte att dom skulle få vara ensamma där i en halvtimme idag och så vänja dom vid lite längre stunder hela tiden.
Till hösten kommer jag antagligen börja köra taxi istället för att vara i butiken. Detta kommer leda till bättre arbetstider för mina djur. Jobbar två timmar fm och två timmar em vardagar och sen vissa helger men det har ju mindre betydelse för då är Bobbe hemma. Ska bli så skönt att slippa bekymmra sig eller skaffa hundvakt varenda gång man ska jobba.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: