RÅKNA-CITY

Väga hund

Igår var jag på vetrenärstationen i Torup och vägde hundarna. Knodden hade gått ner ett kilo. Funderar på om det kan bero på att det fina vädret gjort att man promenerat mer än i vintras?! Ger han något mer mat nu men tydligen har killen en sjutusan till förbränning. Ozzy låg stilla vilket är bra med tanke på att han ska ner ytterligare något kilo.
Köpte ett schampo till Ozzy också eftersom han är så mjällig i pälsen. Stackarn kliar sig konstant. Urs nu börjar den jobbiga allergimånaden snart. Vill ju i det längsta slippa ge han cortison men blir det för jäkligt så ska han få. Han ska inte behöva plågas.
Hade en fight med maken igår eftersom Knodden hade ätit upp en x-boxskiva när han och Ozzy var ensamma innomhus. Jag anser att man får plocka bort allt man är rädd om medan maken tycker att hunden oavsett väder ska sitta i hundgården. Knodden fixar garanterat hundgården men Ozzy är mer känslig om det är kallt. Nåja för husfridens skull får dom väl vara utomhus från och med nu.
Han tycker också att jag borde reagera mer när jag kommer hem och hittar trasiga saker. Hmmm är det lönt att elda upp sig för något som redan är ohjälpligt trasigt??? Sedan är det ju inte mina saker som är tuggade på eftersom mina grejor inte ligger framme och skräpar överallt. Går ju inte skälla på Knodden timmar efter han kanske tagit sönder prylen i fråga.
Vågar inte ha dom i trädården heller eftersom jag inte litar på att eltråden verkligen fungerar. Igår gick det två personer förbi trädgården och båda vovvarna var på tråden flera gånger utan att reagera. Så ska det ju inte vara. Håller detta på lite till så beställer jag ett exta högt smålandsstaket istället. Vill inte ha en sommar där två hundar inte kan vara med oss i trädgården med fara för att dom ska hoppa över. Bättre och lägga pengar på något som både är snyggt och fungerar.
Var på en Hyltepromenad med gossarna igår och det gick jättebra. Mutar jag Ozzy med godis är det lugnt att passera folk men faller jag tillbaks i gamla vanor och lindar upp kopplet tight på handen, spänner mig osv så gör han utfall. Han blir spänd på min reaktion vilket inte är jättekonstigt. Ger jag dom däremot godis och stannar upp och tar mig lite extra tid så går det kanonbra. Bara att fortsätta öva.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: