RÅKNA-CITY

Jäkla promenad

Tänkte jag skulle piggna till och ta med vovvarna ut i snön en runda. Sagt och gjort!
Tog mina vovvar på en runda upp i skogen bakom huset. Gick skitbra i fem minuter men sedan började det krångla en aning... Knodden fastnade runt ett träd med löpkopplet, sedan åkte hans halsband av vilket resulterade i att jag var tvungen och plumpsa runt ett träd ett par varv, fick snö innanför jackan och började känna mig sur istället för pigg.
När vi avverkat halva rundan börjar jag inse hur satans massa snö det egentigen är. Hade liksom den vita massan upp till låren!!!! Vända var ju ingen idé eftersom det är lika långt åt båda hållen.
Några steg till och paniken börjar bryta fram. För vartenda steg Knodden tar så fastnar det bara mer och mer snö på hans ben. Till slut pallar han inte mer och bara lägger sig ner. Stackaren!!! Fick fruktansvärt dåligt samvete.
Var inte lättare för Ozzy som har en aning kortare ben. Han fick hoppa hela vägen.
Efter en välbehövlig vilopaus och några tappra försök att ta bort snö från Knodden manar jag hundarna sista biten ner mot denplogade vägen. Jisses vad glad jag var när jag hade fast mark under fötterna och båda hundarna med mig ner.
Fick ta ner Knodden i källaren och tina hans ben med varmvatten. Blir ingen mer runda idag men antar ingen av dom skulle vilja följa med i alla fall.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: