RÅKNA-CITY

Begravd

Så var detta gjort. Ozzy är avlivad och begravd på samma plats där vår ena katt ligger. Martin och jag har gjort ett kors som vi ser från huset. Ikväll ska vi tända en ljus där som vi kan se från köksfönstret.
Man behöver göra sådana här grejor,,, i alla fall jag, för att komma till ro och göra det så fint och värdigt som möjligt fast det bara är en hund. För oss var han mer än en hund. Han var en familjemedlem som varit med på semestrar, firat jul med oss och som skyddat oss. Han är framför allt min vän som alltid stått troget vid min sida och som alltid varit glad när jag kommit hem trots att min dag varit usel och jag på dåligt humör.
Han lärde sig gå i rappor när Knodden flyttade in vilket resulterade i att han började sova i våran säng på nätterna. Kommer bli tomt i sängen numera.
Blir också tufft att ta bort hans matskål, hans allegimedecin, munnkorg, nosgrimma och hundhår som ligger här överallt. Vad som än städas bort så finns han i våra hjärtan för evigt. Kommer aldrig glömma hans grävande så fort han fick sand under fötterna, hans stampande med foten när man kliade honom på magen eller hans iver efter mat och godis.
Hans dåliga sidor stoppar vi undan för att bara minnas dom goda... allt annat kvittar för oss numera!
Saknar dig något oerhört lilla Ozzy!!!!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin
skriven :

Inga ord.... Så ledsamt :( MÅNGA kramar!

2 Veronica
skriven :

Tänker på dig o lider med dig...

Kram på dig...

3 Katarina
skriven :

Som sagt, det finns inga ord som hjälper och inget som kan beskriva det som ni går igenom...men vi tänker på er och vet att ni kommer ta er igenom detta svåra.

Hoppas att ni trots allt får en bra påsk med ro i själen, trots er sorg! Ibland är det hemskt att göra rätt...

Massor av kramar till er alla!

4 Annette
skriven :

Många kramar till er i den här svåra stunden men jag har ju läst mycket om hur du kämpat med honom och förstår dig till fullo.

Kram på er och försök att ha en Glad Påsk och minns de fina stunderna ni har haft.