RÅKNA-CITY

Värmeslag

Dessa riktlinjerna för värmen i en bil för hund fick jag på hundkursen jag går på. Inte dumt att titta till på dessa temperaturer så man inte gör något dumt med sin kompis i sommar.

Klockan 08:30
Yttertemperatur +14
Skugga/Sol Skugga
Temp i bilen +19

Klockan 09:30
Yttertemperatur +18
Skugga/Sol Skugga
Temp i bilen +38

Klockan 10:30
Yttertemperatur +20
Skugga/Sol Blandat
Temp i bilen +47

Klockan 11:10
Yttertemperatur +20
Skugga/Sol Sol
Temp i bilen +58

Klockan 12:00
Yttertenperatur +23
Skugga/Sol Sol
Temp i bilen +62

Klockan 13:30
Ytertemperatur +22
Skugga/Sol Sol
Temp i bilen +85

Man blir helt förskräck när man ser hur sabla varmt det kan bli även om bilen står i skugga i ett bagage för hunden. Jag kommer inte lämna mina vovvar på det viset i sommar i alla fall det lovar jag,,, inte ens med ett fönster nervevat eftersom det gör varken till eller från.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: