RÅKNA-CITY

Semester 2010



Här är ett foto på Martin, Bobbe, Kulan och Knodden på en rastplats där vi käkade och tog det lite lugnt på väg till Alta. Hade en sju helsickes tur med vädret på väg dit men väl där så blev det regn regn och åter regn. Vi orkade med husvagnslivet i rusket i två dagar och sedan gav vi upp. Satt till och med och grät av förtvivlan en stund. Allt var fel och allt var blött!

Nu sitter vi i Kiruna på en camping och håller på att torka alla handdukar, jackor mm.

I Alta var det underbart. Naturen är så vacker!!! Träffade min kusin Gunnar som jag inte sett på ca 7 år och han var snäll och visade mig huset min pappa är född och uppväxt i och visade också min farmor och farfars grav.
Knodden har defenitivt hemlängtan. Han är ingen husvagnsvovve medan Kulan trivs som fisken i vattnet.

Knodden har även fått en "hotspot" på bakbenet. "Hotspot" är ett aber när det väl dyker upp. Antar att han börjat klia på ett fästingbett och sedan har det bara kliat mer och mer tills det gått hål och det börjar bli var. Ringde "pärlan", Eva, på djurkliniken i Torup och frågade om råd och hon sa precis som min "kennelmamma", Catrine, att det är potatismjöl och torka som gäller och se till att han inte slickar sig där något mer. Blir det värre så får jag uppsöka en vetrenär och få tag i en tratt eller något.
Tror tyvärr inte det blir mer utställningar för Knodden i höst eftersom jag fått klippa så mycket av hans bakhasor. Sååå tråkigt men jag måste se till att han blir frisk. Det är viktigare att han mår bra än vilken utställning som helst.

Ikväll har vi grillat och sitter nu och bara njuter av semestern.
Skönt att ha hunnit blogga lite. Försökte lägga ut lite bilder men det var så meckigt från Bobbe´s dator så ni får hålla till godo med detta ena så ska jag fixa fram resten när jag kommer hem.

Ha det så bra allihopa och Bobbe, Martin och jag säger KRAM TILL ER!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Susann
skriven :

Va kul o höra av dej :) o va kul att ni kom o fick se Alta. När är ni hemma då ?

Stackars Knodden, hoppas det rättar till sej fort.

Kram !!!

2 Malin
skriven :

Hoppas Knodden blir bra snart!! Kul att läsa lite om hur det går för er. Hoppas ni får en fortsatt bra resa!

KRAM

3 Jonnié
skriven :

ja ser ju ut som ni har en trevlig semester : )