RÅKNA-CITY

Blandad kompott

Ja jag är fortfarande kvar i Kiruna. Här är uppehåll och 8 plusgrader men blåser skitkallt.
Martin och Bobbe är iväg på rundtur i gruvorna häromkring. Gissa om dom tycker sådant är häftigt.
Jag har vandrat lite med mina vovvar. Nu ligger dom i husvagnen och vilar middag.
Har pysslat om Knodden också. SUCK!!! Tvätta med vatten och tvål, klippa bort variga hårtussar, torkat rent... en evig följetång. Får kolla honom hela tiden så han inte slickar på det vilket betyder att jag måste hålla ögonen på honom precis hela tiden. Jag gör så gott jag kan! Hoppas det ska se bättre ut imorgon.
I eftermiddag ska vi äta pizza. MUMS!!! Skulle ju försöka vara duktig med maten över semestern och jag tror jag lyckats. Blir ju man äter vid fasta tider på ett annat sätt när man är hela familjen samlad. Sedan äter man inte lika mycket när man har någon att sitta ner och äta tillsammans med. Är så mysigt att ha någon att prata med när man äter för en gångs skull. Vinet flödar tyvärr så jag har knappast gått ner i vikt, snarare tvärt om, men vem bryr sig??? Är ju bara semester en gång varje år!



Kulan sover!!! Man blir trött av alla nya omgivningar!



Knodden är inte lika förtjust i husvagnslivet som Kulan. Han har nog hemlängtan.



Bobbe klarar inte den friska luften så bra heller... men ska tilläggas att vi är uppe så länge som till 23:00 ibland. Det ni... HAHAHA!!!! Får ju passa på när det är semester!



Igår pallade inte sonen trycket utan somnade i soffan. GULLUNGE!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: