RÅKNA-CITY

Smala hundar

Ja alltid när jag kommer till hundutställningar så inser jag att mina hundar är smalare än alla andras. Nu när jag tittade ut på dom båda när dom kliver runt i snön så inser jag att "japp så är det". Speciellt Kulan ser just nu undernärd ut. Ger dom vad mat dom ska ha och överdriver verkligen inte motionen men mina hundar blir visst inga fläskberg hur jag än försöker. Ja fläskbärg är väl kanske att ta i men lite hull hade ju inte skadat.
Ger ju inte mina hundar godis så ofta då det blir ett sabla liv på dom men måste nog hitta nåt som ger dom det där lilla extra. En Leonberger ska ju inte vara smal och heller inget isterpaket men som Kulan ser ut nu med sina taskiga vinetrpäls så vet man inte om man ska skratta eller gråta.
Funderade på att åka till lantmännen och se om dom har någon speciell välling som hade kunnat funka på mina bestar. Hörde från någon att det finns en välling som man ger tex till lamm om mamman inte vill veta av dom och den hade kanske kunnat fungera?!
Är ju bra att Kulan håller sig relativt slimmad nu när han växer eftersom det kan bli trubbel med stora hundar och deras långa ben men han är för smal det ser jag lätt.
Någon som har bra tips på hur man får upp hundar i hullet???



Ett foto från i sommras när vi var i Westeborg´s fina stuga.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: